OS 07 4 1
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Starostwa Powiatowego w Pabianicach
Wydawanie zezwoleń na zbieranie odpadów
Podstawy prawne
- art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 21; ze zm.)
- rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. 29 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. poz. 1923),
- ustawa z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. z 2005 r. nr 25, poz. 202 z późniejszymi zmianami),
Wymagane dokumenty:
Zezwolenie na zbieranie odpadów wydaje się w drodze decyzji na wniosek, który powinien odpowiednio zawierać:
- numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany,
- wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidywanych do zbierania,
- oznaczenie miejsca zbierania odpadów,
- wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów,
- szczegółowy opis stosowanej metody lub metod zbierania odpadów,
- przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska,
- oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie zbierania odpadów,
- opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem
- opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona,
- informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów
- W przypadku punktu zbierania pojazdów do wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów należy dołączyć kopię umowy zawartej z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu dotyczącą przyjmowania zebranych w punkcie zbierania pojazdów.
- Starosta odmawia wydania zezwolenia na zbieranie lub transport odpadów, jeżeli zamierzony sposób gospodarki odpadami:
- mógłby powodować zagrożenia dla zdrowia, życia ludzi lub dla środowiska,
- jest niezgodny z planami gospodarki odpadami,
- jest niezgodny z przepisami prawa miejscowego,
Wytwórca odpadów, który prowadzi działalność w zakresie zbierania lub przetwarzania odpadów, jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na prowadzenie tej działalności, jeżeli posiada pozwolenie na wytwarzanie odpadów, a we wniosku o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględnił odpowiednio wymagania przewidziane dla wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów lub przetwarzanie odpadów.
Posiadacz odpadów, który łącznie prowadzi zbieranie i przetwarzanie odpadów, jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na zbieranie lub przetwarzanie odpadów, jeżeli we wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów zawarł wymagania przewidziane dla wniosku o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Starosty Pabianickiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Opłaty:
- Za wydanie zezwolenia opłatę w wysokości 616 zł należy wnieść na konto depozytowe Starostwa Powiatowego w Pabianicach: Bank PKO BP 55 10203437 0000110200788109 lub uiścić w siedzibie Starostwa Powiatowego w Pabianicach
Informacje dodatkowe:
- Do wniosku należy dołączyć tytuł prawny do terenu, na którym magazynowane będą odpady.
- Sprawa załatwiana jest w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Partyzancka 56 w Pabianicach. Wnioski należy składać w sekretariacie Wydziału, pokój nr 6.