OW 041
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
w Wydziale Oświaty i Wychowania
Starostwa Powiatowego w Pabianicach
Uzyskanie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych
Podstawa prawna
- art. 168 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910 z późn. zm.)
Wymagane dokumenty
Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Powiat Pabianicki dokonywany jest w Wydziale Oświaty i Wychowania Starostwa Powiatowego w Pabianicach na podstawie pisemnego zgłoszenia (Załącznik nr 1).
Do zgłoszenia należy dołączyć następującą dokumentację:
- Załącznik nr 2 - informacja o warunkach lokalowych zapewniających:
- możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych,
- realizację innych zadań statutowych,
- w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,
- bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, spełniające wymagania określone w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, przepisach o ochronie środowiska, przepisach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przepisach techniczno – budowlanych i przepisach o ochronie przeciwpożarowej.
- Statut szkoły lub placówki;
- Załącznik nr 3 - Wykaz kadry kierowniczej - dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce (bez kserokopii świadectw i dyplomów);
- Załącznik nr 4 - Zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe - w przypadku szkoły ponadpodstawowej, której z dniem rozpoczęcia działalności mają być nadane uprawnienia szkoły publicznej;
- Załącznik nr 5 - Dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej;
- Dokumenty potwierdzające formę organizacyjno - prawną organu prowadzącego:
- odpis z Krajowego Rejestru Sądowego w przypadku osoby prawnej,
- kopia dokumentu tożsamości w przypadku osoby fizycznej;
- Pozytywną opinię kuratora oświaty w przypadku szkoły, której z dniem rozpoczęcia działalności mają być nadane uprawnienia szkoły publicznej;
- Pozytywną opinię ministra właściwego do spraw zdrowia o spełnieniu wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe, w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie w zawodach, dla których zgodnie z klasyfikacją szkolnictwa zawodowego, o której mowa w art. 46 ust. 1, ministrem właściwym jest minister właściwy do spraw zdrowia;
- Pozytywną opinię właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, o której mowa w art. 168 ust. 4 pkt. 3 lit. d ustawy Prawo oświatowe;
- Pozytywną opinię komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, o której mowa w art. 168 ust. 4 pkt. 3 lit. d ustawy Prawo oświatowe;
- Dokumenty poświadczające dysponowanie odpowiednimi pomieszczeniami (umowa najmu lub inny tytuł prawny do zajmowania lokalu wraz z oznaczeniem sal, w których odbywać się będą zajęcia).
Opłaty:
Bez opłat
Informacje dodatkowe:
Wpis do ewidencji dokonywany jest w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia oraz z urzędu doręczane jest zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopia zaświadczenia przekazywana jest właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.
Osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest obowiązana zgłosić w ciągu 14 dni zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałe po wpisie do ewidencji.
Sprawa załatwiana w Wydziale Oświaty i Wychowania - Budynek C, pokój 109, tel. 225 40 32.
Starosta Pabianicki wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji, jeżeli:
- zgłoszenie nie zawiera wymaganych danych i mimo wezwania nie zostało uzupełnione albo poprawione w wyznaczonym terminie,
- statut szkoły lub placówki jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji o odmowie wpisu do ewidencji lub o wykreśleniu wpisu do ewidencji odwołanie wnosi się do kuratora oświaty za pośrednictwem organu, który wydał decyzję odmowną.