Ogólna klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO − informujemy, że:
- Administratorami Pani/Pana danych osobowych są:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Pabianicki z siedzibą w Pabianicach, przy ul. Piłsudskiego 2, 95-200 Pabianice, tel.: 42 225 40 00 faks: 42 215 91 66, e-mail: powiat@powiat.pabianice.pl; - Inspektor Ochrony Danych
W sprawach ochrony Pani/Pana danych można kontaktować się z wyznaczonym Inspektorem Ochrony Danych pod adresem e-mail iod@powiat.pabianice.pl pod numerem telefonu 500 610 605 lub pisemnie na adres siedziby Administratora; Wideotłumacz języka migowego - Ogólne cele i podstawy przetwarzania
Administrator będzie przetwarzał Pani/Pana dane osobowe przede wszystkim w celu realizacji; zadań; własnych, zleconych, porozumień reazliowanych z innymi organami samorządu terytorialnego lub administracji rządowej. Zadania te określa ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.
Ogólne podstawy przetwarzania danych osobowych przez Administratora zawarte są w art. 6 ust. 1 lit a-f RODO oraz art. 9 ust. 2 lit b,c,g,h.
Dokładne informacje o celach i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych są dostępne w poszczególnych Wydziałach Starostwa Powiatowego w Pabianicach dla każdej załatwianej sprawy. - Odbiorcy danych
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane:
- podmiotom, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej z administratorem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych m.in. firmom informatycznym, hostingowym, prawniczym, audytorskim, firmom zajmującym się ochroną danych osobowych,
- oprócz tego możemy zostać zobowiązani np. na podstawie przepisu prawa do udostępnienia Pana/Pani danych osobowych podmiotom prywatnym i publicznym
- Okres przechowywania danych
Pani/Pana dane osobowe po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane w celach archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny wynikający z przepisów dotyczących archiwizowania dokumentów obowiązujących u Administratora (Rzeczowy Wykaz Akt), lub przez okres wynikający bezpośrednio z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach. W przypadku przetwarzania na podstawie zgody do czasu zrealizowania celu lub jej odwołania.
- Posiada Pani/Pan prawo do;
-
dostępu do treści swoich danych na podstawie art. 15 RODO przy czym:
Prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, które zostały zebrane w sposób pośredni (z innych źródeł) w pewnych okolicznościach będzie ograniczone tj. w sytuacjach gdy żądanie dostępu do Pani Pana danych mogłoby wpłynąć na prawa i wolności osób od których dane pozyskano. Powyższe ograniczenie zostało wprowadzone ustawą wdrażającą RODO* i wynika z następujących przepisów:- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.Kodeks postępowania administracyjnego;
- ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne
- ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane
W przypadku żądań dostępu do Pani/Pana danych osobowych w związku z zakończonymi postępowaniami w trybach ustawy – Prawo zamówień publicznych, w przypadkach gdy Pani/Pana żądanie wymagałoby niewspółmiernie dużego wysiłku by je zrealizować, Administrator ma prawo oczekiwać od Pani/Pana wskazania dodatkowych informacji mających w szczególności na celu sprecyzowanie nazwy lub daty zakończonego postępowania o udzielenie zamówienia
- żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe;
- żądania usunięcia danych na podstawie art. 17 RODO, z zastrzeżeniem ust. 3 lit b, e tj. dane są niezbędne:
- do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega administrator, lub do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi;
- do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
- prawo do przenoszenia danych, na podstawie art. 20 RODO,
- prawo do cofnięcia udzielonej zgody — w odniesieniu do danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody
- ograniczenia przetwarzania na podstawie art. 18 ust. 1 RODO przy czym prawo to zostało ograniczone przez ustawę wdrażającą RODO* w następujących przepisach:
- w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego - wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania nie wpływa na tok i wynik postępowania
- w ustawie z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne - wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania nie wpływa na realizację zadań wskazanych w art. 5a ust. 1 pkt 1–5, 7 i 8
- w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane - wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania nie wpływa na:
- prowadzenie rejestrów i ewidencji, o których mowa w art. 82b ust. 1 i 1a;
- czynności związane z kontrolą przestrzegania i stosowania przepisów prawa budowlanego
- w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych - wystąpienie z żądaniem ograniczenia przetwarzania, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu
- Prawo do wniesienia sprzeciwu na podstawie art. 21 RODO
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
-
- Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
W przypadkach gdy przetwarzanue danych wynika z przepisów prawa podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, nie podanie danych będzie skutkować brakiem rozpatrzenia sprawy. W pozostałych przypadkach jest dobrowolne. - Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Pani/Pana dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany. jednak nie będzie to prowadziło do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym dane nie będą profilowane.
* ustawa z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z zapewnieniem stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U. 2019 poz. 730)