OS 02 2
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Starostwa Powiatowego w Pabianicach
Zmiana pozwolenia zintegrowanego
Przed dokonaniem zmian w instalacji objętej pozwoleniem zintegrowanym, polegających na zmianie sposobu funkcjonowania instalacji, prowadzący instalację jest obowiązany poinformować o planowanych zmianach organ właściwy do wydania pozwolenia. Organ, o którym mowa powyżej, może uznać, że planowane zmiany w instalacji wymagają zmiany niektórych warunków wydanego pozwolenia zintegrowanego i zobowiązać prowadzącego instalację, w terminie 30 dni od otrzymania informacji, do złożenia wniosku o zmianę pozwolenia.
Przed dokonaniem istotnych zmian w instalacji objętej pozwoleniem zintegrowanym prowadzący instalację jest obowiązany poinformować organ właściwy do wydania pozwolenia o planowanych zmianach i złożyć wniosek o zmianę wydanego pozwolenia zintegrowanego.
Podstawy prawne
- art. 192, 214, 215 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2017r. poz. 519 z późn. zmianami),
W przypadku zmiany warunków pozwolenia stosuje się odpowiednio przepisy o wydaniu pozwolenia. OŚ-02 1
Wniosek o zmianę pozwolenia zintegrowanego powinien określać wymagania, które mają związek z planowanymi zmianami.
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Starosty Pabianickiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Opłaty
- 1.Opłatę rejestracyjną wnosi się również w przypadku zmiany pozwolenia zintegrowanego w związku z dokonaniem istotnych zmian w instalacji objętej tym pozwoleniem. Opłata ta wynosi 50% opłaty rejestracyjnej, która byłaby wymagana w przypadku wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego dla tej instalacji. Wysokość opłaty rejestracyjnej określa się wg Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych (Dz. U. 2014 poz. 1183),
- Za zmianę pozwolenia należy uiścić: 50% opłaty za wydanie pozwolenia
Bank PKO BP 55 1020 3437 0000 1102 0078 8109
lub w siedzibie Starostwa Powiatowego w Pabianicach
Termin Załatwienia
do 1 miesiąca, w sprawach skomplikowanych do 2 miesięcy
Informacje dodatkowe:
- Wniosek przedkłada się w dwóch egzemplarzach.
- Do wniosku dołączą się dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej.
- Organ administracji zapewnia możliwość udziału społeczeństwa w postępowaniu, którego przedmiotem jest wydanie pozwolenia zintegrowanego lub decyzji o zmianie pozwolenia zintegrowanego.
- Sprawa załatwiana jest w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Partyzancka 56 w Pabianicach. Wnioski należy składać w sekretariacie Wydziału, pokój nr 6.