IS - 013
z wykazem usług świadczonych
w Wydziale Infrastruktury Społecznej
i Spraw Obywatelskich
Starostwa Powiatowego w Pabianicach.
Prowadzenie ewidencji klubów sportowych, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2017, poz. 1463, z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. z 2011, Nr 243, poz. 1449)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257, z późn. zm.).
Wydział dokonuje rejestracji klubów sportowych (w tym uczniowskich klubów sportowych) działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej prowadzi ich ewidencję.
Rejestracja oraz wykreślenie klubu z ewidencji następuje w drodze decyzji administracyjnej. Za wydanie decyzji pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 10 zł i musi być uiszczona w chwili składania wniosku.
Dokumenty wymagane do rejestracji:
- wniosek o wpis do ewidencji,
- protokół z zebrania założycielskiego,
- lista Założycieli zawierająca:
- imiona i nazwiska,
- datę i miejsce urodzenia,
- miejsce zamieszkania,
- własnoręczne podpisy,
- uchwała o utworzeniu stowarzyszenia,
- uchwała w sprawie przyjęcia statutu,
- uchwała o wyborze komitetu założycielskiego lub władz klubu,
- statut w 2 egzemplarzach,
- lista obecności na zebraniu założycielskim,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Wykreślenie z ewidencji jest postępowaniem dwuetapowym i wymaga:
- złożenia dokumentów z walnego zebrania, na którym podjęto uchwałę o rozwiązaniu klubu i postawieniu go w stan likwidacji tj.:
- protokół z walnego zebrania lub inny dokument zawierający stwierdzenie quorum do podejmowania uchwał,
- uchwała o rozwiązaniu,
- uchwała o odwołaniu zarządu i powołaniu likwidatora,
- lista obecności.
Do dokumentów można dołączyć ogłoszenie o postawieniu klubu w stan likwidacji celem jego wywieszenia na tablicy Starostwa.
- złożenia dokumentów przez likwidatora tj.:
- wniosku o wykreślenie klubu z ewidencji,
- sprawozdania finansowego na dzień otwarcia i zamknięcia likwidacji,
- dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.
Klub sportowy wpisany do ewidencji ma obowiązek powiadamiać Wydział w terminie 14 dni od dnia wprowadzenia zmiany w zakresie następujących informacji:
- nazwa, siedziba, adres klubu,
- imiona, nazwiska i funkcje osób wchodzących w skład zarządu i organu kontroli wewnętrznej,
- zmiana statutu,
- dane osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych,
- cel działania,
- teren działania.
Wydział wydaje zaświadczenia o wpisie do ewidencji klubów sportowych Starosty Pabianickiego. Zaświadczenie wydawane jest na wniosek. Od wniosku pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17 zł