GG-06
z wykazem podusług świadczonych
w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami
Starostwa Powiatowego w Pabianicach
Oddawanie nieruchomości w trwały zarząd.
Podstawa prawna:
Art. 43 – 50 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami .
Wymagane dokumenty:
wniosek o ustanowienie trwałego zarządu, który powinien zawierać oznaczenie nieruchomości według księgi wieczystej i katastru nieruchomości, powierzchni oraz opis nieruchomości, przeznaczenie nieruchomości i sposób jej zagospodarowania, termin zagospodarowania nieruchomości, czas, na który trwały zarząd ma zostać ustanowiony, cel na jaki jednostka zamierza wykorzystać nieruchomość, dane wnioskodawcy (nazwa, siedziba, adres).
Opłaty:
Podania w sprawach o ustanowienie trwałego zarządu zwolnione są z opłaty skarbowej.
Informacje dodatkowe:
- nieruchomość może być oddana w trwały zarząd wyłącznie jednostce organizacyjnej,
- trwały zarząd ustanawia się na czas nieoznaczony lub czas oznaczony,
- organem odwoławczym od decyzji o ustanowieniu trwałego zarządu, wydanych przez Zarząd Powiatu Pabianickiego, dotyczących nieruchomości powiatowych, jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łodzi,
- organem odwoławczym od decyzji o ustanowieniu trwałego zarządu, wydanych przez Starostę Pabianickiego wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej, dotyczących nieruchomości Skarbu Państwa, jest Wojewoda Łódzki.
Sprawa załatwiana w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, wejście C, I piętro, pokój nr 103, telefon: 42 225 40 58.