AB 0114
z wykazem usług świadczonych
w Wydziale Architektury i Budownictwa
Starostwa Powiatowego w Pabianicach
Pozwolenie na realizację inwestycji drogowej
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
Wymagane dokumenty
Wniosek zarządcy drogi lub osoby przez niego upoważnionej o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, do którego należy dołączyć:
- Opinie właściwych miejscowo zarządu województwa, zarządu powiatu oraz wójta (burmistrza, prezydenta miasta);
- Mapę w skali, co najmniej 1:5 000 przedstawiającą proponowany przebieg drogi, z zaznaczeniem terenu niezbędnego dla obiektów budowlanych, oraz istniejące uzbrojenie terenu;
- Analizę powiązania drogi z innymi drogami publicznymi;
- Mapy zawierające projekty podziału nieruchomości, sporządzone zgodnie z odrębnymi przepisami;
- Określenie nieruchomości lub ich części, które planowane są do przejęcia na rzecz Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego;
- Określenie nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone;
- Określenie zmian w dotychczasowej infrastrukturze zagospodarowania terenu;
- Trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane, aktualnym na dzień opracowania projektu;
- W przypadku drogi krajowej lub jej odcinka innych niż wymienione w art. 24ga ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych albo drogi wojewódzkiej lub jej odcinka należy ponadto przedstawić:
- wynik audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego, o którym mowa w art. 24l ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, a także uzasadnienie zarządcy drogi, o którym mowa w art. 24l ust. 4 tej ustawy, albo
- oświadczenie zarządcy drogi, że nie ubiega się i nie będzie się ubiegał o dofinansowanie zamierzenia budowlanego z budżetu Unii Europejskiej;
- W przypadku inwestycji, dla których wydano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach w postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa - załącznik graficzny określający przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, o ile dołączenie tego załącznika było wymagane przez przepisy obowiązujące w dniu złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
- Opinie:
- ministra właściwego do spraw zdrowia - w odniesieniu do inwestycji lokalizowanych w miejscowościach uzdrowiskowych, zgodnie z odrębnymi przepisami,
- właściwego organu nadzoru górniczego - w odniesieniu do terenów górniczych,
- dyrektora regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie - w odniesieniu do inwestycji obejmujących wykonanie urządzeń wodnych oraz w odniesieniu do wykonywania obiektów budowlanych lub robót na obszarach szczególnego zagrożenia powodzią,
- dyrektora właściwej regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych - w odniesieniu do gruntów leśnych stanowiących własność Skarbu Państwa, będących w zarządzie Lasów Państwowych,
- właściwego wojewódzkiego konserwatora zabytków - w odniesieniu do dóbr kultury chronionych na podstawie odrębnych przepisów,
- właściwego zarządcy infrastruktury kolejowej - w odniesieniu do linii kolejowej,
- innych organów wymaganych przepisami szczególnymi;
- Wymagane przepisami odrębnymi decyzje administracyjne;
- W przypadku działania przez pełnomocnika - upoważnienie do reprezentowania wnioskodawcy/oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem/.
- Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko (w trzech egzemplarzach) lub kartę informacyjną przedsięwzięcia wraz z wnioskiem ustalenia zakresu raportu - w przypadku, gdy inwestor wnioskuje o ponowne przeprowadzenie postępowania w sprawie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, albo gdy konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko została stwierdzona w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia;
Opłaty związane z wykonaniem usługi
Wydanie decyzji dla jednostek budżetowych oraz samorządu terytorialnego zwolnione z opłaty skarbowej.
Maksymalny termin na wydanie decyzji
Wydanie decyzji w terminie nie dłuższym niż 90 od dnia złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do organu II instancji (Wojewoda Łódzki) za pośrednictwem Starosty Pabianickiego.