DM 07
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
w Wydziale Dróg i Mostów
Starostwa Powiatowego w Pabianicach
Decyzja na zajęcie pasa drogowego (awarie)
Powyższą decyzję wystawia się w razie konieczności usunięcia awarii urządzeń niezwiązanych z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego, a znajdującymi się w pasie drogowym.
Po zlokalizowaniu awarii prowadzący roboty niezwłocznie zawiadamia o tym zarządcę drogi i w porozumieniu z nim określa termin i powierzchnię zajętego pasa drogowego.
- Dokumenty niezbędne, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji:
- wniosek na zajęcie pasa drogowego (do pobrania ze strony internetowej lub w siedzibie wydziału - budynek B, p. 41 )
- szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego;
- schemat organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych;
- opis sposobu odtworzenia naruszonych elementów pasa drogowego
- pełnomocnictwo (jeżeli wniosku nie składa inwestor, a osoba przez niego upoważniona) wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty skarbowej w kwocie 17 zł – płatne w kasie Starostwa Powiatowego w Pabianicach lub na konto bankowe PKO BP SA Oddział w Pabianicach nr 55 1020 3437 0000 1102 0078 8109.
Wykaz niezbędnych dokumentów, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego został przygotowany w oparciu o Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1264).
- Opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego:
- przy zajęciu chodnika, zieleńca i pobocza - 2 zł
- przy zajęciu jezdni poniżej 50% szerokości - 4 zł
- przy zajęciu jezdni powyżej 50% i 50% włącznie do całkowitego zajęcia jezdni - 6 zł
- przy zajęciu przez rzut poziomy urządzeń infrastruktury technicznej (opłaty roczne za urządzenia obce):
- w obszarze zabudowanym - 20 zł
- poza obszarem zabudowanym - 20 zł
- na obiekcie mostowym - 80 zł
Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego zostały przygotowane na podstawie Uchwały Nr XXXVII/281/21 Rady Powiatu Pabianickiego z dnia 24 czerwca 2021 r. (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z 2021 r., poz. 3302) w sprawie stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg powiatowych na cele niezwiązanez potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
- Kara w przypadku zajęcia pasa drogowego:
- bez zezwolenia zarządcy drogi
- z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w zezwoleniu zarządy drogi
- o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu zarządcy drogi
stawka zajęcia za 1 dzień x 10*
*opłata karna na podst. Art. 40 ust. 12 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 320)
- Opłaty skarbowe:
brak
- Termin załatwienia sprawy: niezwłocznie po złożeniu wniosku z kompletem dokumentów
zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
Stosowanie do postanowień art. 127 § 1, § 2 oraz art. 129 § 1, § 2 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572) od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządu Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Siedziba wydziału:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
ul. Piłsudskiego 2
budynek B wejście 2
pokój: 41-45