DM 11
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
w Wydziale Dróg i Mostów
Starostwa Powiatowego w Pabianicach
Zezwolenie na lokalizację zjazdu lub przebudowę istniejącego zjazdu
- Dokumenty niezbędne, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji:
- wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu / przebudowę istniejącego zjazdu (do pobrania ze strony internetowej lub w siedzibie wydziału – budynek B, p. 41)
- szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1.000 lub 1:500 z zaznaczeniem lokalizacji zjazdu wraz ze zwymiarowaniem od granicy działki – 1 egz.
- wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub ważną decyzję o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu lub ważną decyzję o lokalizacji celu publicznego– 1 egz.
- kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości lub aktualny wypis z ewidencji gruntów dla działki objętej wnioskiem– 1 egz.
- oryginał pełnomocnictwa, jeżeli wniosku nie składa inwestor, a osoba przez niego upoważniona wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej z tytułu tego pełnomocnictwa w wysokości 17,00 zł na konto 55 1020 3437 0000 1102 0078 8109 zgodnie z częścią IV załącznika do Ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. 2020 r., poz. 1546 z późn. zm.) – dotyczy również współwłaścicieli nieruchomości, jeżeli jeden z nich składa wniosek w imieniu wszystkich
- Opłaty skarbowe:
za wydanie decyzji w przypadku zjazdu na cele niemieszkalne – 82 zł
Na podstawie załącznika do Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111) – cz. III, ust. 44 pkt. 2
w przypadku pełnomocnictwa – 17,00 zł
Na podstawie załącznika do Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)
- Sposób załatwiania sprawy:
Zezwolenie lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej (art. 29 ust. 1, ust. 4 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 320)
- Termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia wniosku z kompletem dokumentów
zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572)
- Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 320)
- Informacje dodatkowe:
- Ważność decyzji o zezwoleniu na lokalizację zjazdu wygasa, jeżeli w ciągu 3 lat od dnia jej wydania zjazd nie został wybudowany
- Omawiana decyzja nie upoważnia do rozpoczęcia robót budowlanych (patrz: Zajęcie pasa drogowego)
- W przypadku budowy lub przebudowy zjazdu bez zezwolenia zarządcy drogi lub o powierzchni większej niż określona w zatwierdzonym projekcie budowlanym zjazdu zostanie w drodze decyzji administracyjnej wymierzona kara pieniężna na podst. art. 29a ust. 1 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 320)
Stosownie do postanowień art. 127 § 1, § 2 oraz art. 129 § 1, § 2 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 572) od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Siedziba wydziału:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
ul. Piłsudskiego 2
budynek B wejście 2
pokój: 41 i 44