Wachlarz problemów z jakimi borykają się konsumenci jest naprawdę imponujący. Dotyczy zarówno złej jakości nabywanych dóbr, jak i złej jakości wykonywanych usług. Okres jesienno – zimowy to czas kiedy wielu konsumentów musi dokonać zakupu opału na zimę. Wydawałoby się, że dokonanie tego rodzaju zakupu powinno przebiegać sprawnie i bez większych problemów. Udając się do punktu sprzedaży opału , sami podejmujemy decyzję w którym gatunku i jakiego rodzaju kupimy koks, miał czy węgiel. Jest to towar , który zamawiamy , dokonujemy opłaty, a następnie czekamy aż dostarczą nam go do wskazanego miejsca. Procedura normalna i nie skomplikowana. A jednak nie do końca.
Konsumentka w punkcie składowym zakupiła opał w I gatunku, opłaciła i oczekiwała na dostawę. Towar dostarczono, jednak już na pierwszy rzut oka nie wyglądał on tak jak na składowisku. Bohaterka opowieści dopatrzyła się, że zakupiony przez nią opał jest znacznie gorszej jakości, utwierdziła się w przekonaniu o swych racjach gdy próbowała palić wspomnianym opałem. Okazało się, że jest to kamień, który nie ulega procesom spalania. Rozgoryczona i zawiedziona konsumentka, odwołała się do punktu sprzedaży , w którym dokonała zakupu kamienia z nadzieją, że uda się jej zareklamować nie właściwy opał. Jakież było jej zdziwienie gdy usłyszała słowa „ widziały gały co brały”, nie próbowano wyjaśnić i ustalić czy faktycznie towar dostarczony do klientki jest niezgodny z jej zamówieniem. Inna Konsumentka zakupiła węgiel, zapłaciła niemałą kwotę i kiedy dostarczono jej opał, okazało się, że zamiast kamienia węgielnego .....przywieziono jej miał. Natychmiast zareagowała udając się do Sprzedawcy, który nie chciał nawet słyszeć o jakiejkolwiek reklamacji. Przykłady ten wskazują na to, że w dalszym ciągu pomimo dużej konkurencji rynkowej klient nie jest traktowany w taki sposób w jaki byśmy sobie życzyli. Oczywiście racja leży po stronie konsumentki, bowiem zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002r. towar konsumpcyjny , którego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju , uważa się za niezgodny z umową. Tak jest w podanym pierwszym przypadku, zakupiony opał nie spełnia swych właściwości, gdyż nie ulega spalaniu, w związku z czym reklamacja powinna być przyjęta, a konsumentka powinna dostać towar zgodny z jej zamówieniem lub zwrot gotówki( oddając opał). Podobnie w opisywanym drugim przykładzie, jeśli zakupiony towar jest niezgodny z naszym zamówieniem( miał zamiast węgla ) to jak najbardziej Konsumentka może żądać dostarczenia tego co zamawiała lub może odstąpić od umowy zakupu żądając zwrotu pieniędzy.
Nie pozostaje mi nic innego aby życzyć Państwu aby tego typu problemy były obce i abyście Państwo nigdy nie usłyszeli takich słów jakie dotarły do wspomnianej konsumentki.
"Widziały gały co brały"
- Przejdź do - strona Poprzednia
- Przejdź do - strona Następna
- Pobierz artykuł w formie pliku Pdf
- Drukuj treść tego artykułu
- Powrót do poprzedniej strony
- Kontakt na stronie Kontakt