W dniu dzisiejszym w Starostwie Powiatowym odbyła się konferencja prasowa Starosty Powiatu Pabianickiego Krzysztofa Habury wraz z Członkiem Zarządu Powiatu Gabrielą Wenne - Błażyńską i Naczelnikiem Wydziału Komunikacji i Transportu - Janem Chojeckim w sprawie wyjaśnienia nieprawidłowości w działającym systemie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK 2.0), którego autorem jest Ministerstwo Cyfryzacji, a który powoduje znaczne utrudnienia w obsłudze klienta.
Na konferencji prasowej Starosta przeprosił mieszkańców Powiatu za powstałe utrudnienia w obsłudze klienta w Wydziale Komunikacji i Transportu.
Utrudnienia te spowodowane są wprowadzeniem w dniu 13 listopada 2017 roku nowego systemu komputerowego Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców wersja 2.0, który to system w dniu wprowadzenia do użytku zawierał już zgłoszonych 60 błędów w aplikacji.
System działa nieprawidłowo m.in. w przypadku wydawania dowodów rejestracyjnych, występowaniem dwóch osób pod tym samych numerem PESEL, rejestracji pojazdów.
W porównaniu z analogicznym okresem obsługi obecna wydajność systemu CEPiK 2.0 do poprzedniego systemu CEPiK jest na poziomie 60%. Dłuższy czas wprowadzania danych do obecnego systemu wiąże się również z nowym (większy zakres wprowadzania i przetwarzania danych) sposobem wprowadzania danych do aplikacji.
Zmiany do systemu wprowadzane przez Ministerstwo Cyfryzacji odbywają się niemalże codziennie, jednak nie zawsze skutkuje to poprawieniem jakości jego działania.
Pracownicy Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Pabianicach dokładają wszelkich starań, aby obsługa klienta przebiegała jak najbardziej profesjonalnie, jednakże nie mają wpływu na występujące problemy i niedogodności.
Taka sytuacja ma miejsce w całym kraju, a od Ministerstwa Cyfryzacji oczekujemy szybkiej identyfikacji występujących problemów, aby w efekcie udrożnić pracę Wydziału Komunikacji.