1. Do Wydziału Gospodarki Nieruchomościami we wrześniu 2017 r. wpłynęło:
a) 304 wnioski i pism oraz
b) 16 pism stanowiących odpowiedzi na wnioski Wydziału (wypisy z tekstów planów, odpisy z ksiąg wieczystych i odpisy dokumentów z ksiąg wieczystych)
2. We wrześniu 2017 r.:
a) wydano 4 decyzje:
- 2 decyzje o ustaleniu odszkodowania za nieruchomości położone w Łodzi: przy ul. Wólczańskiej i przy ul. Tuwima,
- 2 decyzje o ustanowieniu trwałego zarządu: na rzecz Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad dot. nieruchomości położonej w Górce Pabianickiej, w gm. Pabianice oraz na rzecz Zespołu Szkół Nr 3 im. Legionistów Miasta Pabianic dot. nieruchomości położonej w Pabianicach przy ul. Gdańskiej 3/5,
b) w toku były 103 postępowania administracyjne
c) w toku postępowań administracyjnych podjęto 128 czynności (m.in.: postanowienia w toku postępowań, pisma do stron, wnioski o odpisy z ksiąg wieczystych i odpisy dokumentów z ksiąg wieczystych)
3. 25 września br. Powiat Pabianicki nabył od Zakładu Ubezpieczeń Społecznych nieruchomość zabudowaną położoną w Pabianicach przy ul. Gdańskiej 3/5, oznaczoną jako działka nr 246/1, w której działalność statutową prowadzi Zespół Szkół Nr 3 im. Legionistów Miasta Pabianic.
4. We wrześniu 2017 r. przygotowano:
a) informacje do Wojewody Łódzkiego – sprawozdania:
- z gospodarowania zasobem nieruchomości Skarbu Państwa w latach 2012 – 2017,
- liczby czynności zaplanowanych do wykonania do końca 2017 r. dot. zadań z zakresu administracji rządowej,
b) opublikowano 3 wykazy:
- lokali użytkowych znajdujących się w budynku na nieruchomości położonej w Pabianicach przy ul. Zamkowej 6, stanowiącej własność Powiatu Pabianickiego, przeznaczonych do oddania w najem,
- nieruchomości położonej w Pabianicach przy ul. Grabowej, stanowiącej własność Skarbu Państwa, przeznaczonej do oddania w dzierżawę,
- położonej w gm. Dobroń, obręb Chechło Drugie, stanowiącej własność Skarbu Państwa, przeznaczonej do oddania w dzierżawę,
c) przygotowano 6 umów:
- 3 umowy najmu lokali użytkowych znajdujących się w budynku na nieruchomości powiatowej położonej w Pabianicach ul. Zamkowej 6 w Pabianicach z Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, z Łódzkim Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego z siedzibą w Bratoszewicach i z Hanną Skowrońską Biuro Rachunkowe „AWERS”,
- 3 umowy dzierżawy nieruchomości skarbowych dot. nieruchomości położonych w Pabianicach przy ul. Grabowej z osobą fizyczną, w gm. Dobroń, obręb Chechło Drugie z Polkomtel Sp. z o.o. i w gm. Lutomiersk, obręb Zofiówka z osoba fizyczną,
d) 2 waloryzacje opłat dot. rat za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
e) 1 zezwolenie na wykreślenie hipoteki,
f) 1 odmowę wydania zaświadczenia o żądanej treści,
g) 69 wniosków do Sądu Rejonowego w Pabianicach V Wydziału Ksiąg Wieczystych w wykonaniu decyzji Wojewody Łódzkiego o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na budowie drogi ekspresowej S-14 – zachodniej obwodnicy Łodzi,
h) 19 odpowiedzi na pisma (m.in. do Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi, jednostek samorządu terytorialnego, osób fizycznych, sądów powszechnych itp.),
i) 16 innych pism i wniosków (m.in. o wypisy z tekstów planów, o odpisy z ksiąg wieczystych i o odpisy dokumentów z ksiąg wieczystych, pisma do innych Wydziałów Starostwa).
5. Ponadto we wrześniu 2017 r.:
a) wystawiono 5 faktur,
b) przekazano 19 opisanych faktur dot. wydatków Skarbu Państwa i Powiatu do Wydziału Finansowego,
c) wysłano 398 szt. korespondencji.