Kierowcy jeżdżą już nowym odcinkiem mostu, choć wciąż mamy tu ruch wahadłowy. Rowerzyści mogą pokonać go bez przeszkód drogą rowerową po stronie północnej ulicy „Grota” Roweckiego. A ruch rowerowy jest tu spory.
Krzysztof Habura, starosta pabianicki: - Podczas budowy mostu na Dobrzynce drogowcy nie napotykają na poważne problemy. Roboty przebiegają terminowo. Regularnie pojawiam się na budowie, żeby przyglądać się jak przebiegają prace i porozmawiać z kierownikiem budowy o ewentualnych problemach. Przyznaję, że wykonanie jest solidne.
W czerwcu rozpoczęła się przebudowa ulicy „Grota” Roweckiego i budowa mostu, dlatego mamy tu ruch wahadłowy dla samochodów. Po stronie północnej są już nowe chodniki i droga dla rowerów. Zamontowane zostały też nowe barierki ochronne. Ich zadaniem jest ochrona pieszych i rowerzystów przed rozpędzonymi samochodami. Są solidne, bo pod każdym słupkiem barierki jest półmetrowa stopa zbrojona. Teraz drogowcy rozbierają południową część drogi.
Celem remontu jest taka przebudowa mostu i ulicy, żeby nie była już zalewana podczas ulew. Powstaje tutaj również bardziej przepustowa kanalizacja deszczowa, a koryto rzeki wykładane jest kamieniami w siatkach. Dzięki temu woda nie będzie niszczyła mostu i wymywała dna rzeki. Na koniec prac zamontowane zostanie nowe oświetlenie na tym odcinku i na wysokości Bulwarów będzie wymalowane bezpieczne przejście dla pieszych.
Koszt remont mostu na Dobrzynce to ponad 2,6 miliona zł. 856.000 zł pochodzi z Ministerstwa Infrastruktury, a 900.000 zł z funduszu przeciwdziałania Covid-19. Starostwo dokłada do inwestycji ponad 882.000 zł.