Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-4.jpg 90f76d071aad8155789f43de2eea3908
Gminy Powiatu Pabianickiego
Gdy sklep przychodzi do nas...
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Na zaproszenie do eleganckiego hotelu czy restauracji da się namówić wiele osób. Tym bardziej kiedy firmy zapraszające oferują darmowy poczęstunek i prezentacje przy lampce dobrego wina. Będąc na takim spotkaniu często bez zastanowienia kupujemy oferowane produkty, garnki, pościel, biżuterię i wiele innych artykułów, niekoniecznie nam przydatnych i potrzebnych na chwilę obecną. Po dokonaniu, wydawałoby się atrakcyjnego zakupu, przychodzi chwila opamiętania i ....żal wydanych pieniędzy. Szczególnie wtedy, gdy identyczny artykuł dostrzegliśmy w sklepie i jest on oferowany po cenie kilkakrotnie niższej. Aktywność i zdolności perswazyjne aktywizatorów są nie do przecenienia. Od tego bowiem, ile wyrobów wcisną klientom, zależy wprost ich dochód. O jakość oferowanych towarów nie muszą się martwić, tym bardziej, że jest mała szansa, by mogło dojść do ponownego spotkania z rozczarowanym nabywcą. A, że rzekomo promocyjne ceny i niespotykane walory kuszą, trudno czasem oprzeć się nagłej potrzebie zdobycia oferowanego produktu.
Coraz częściej odwiedzają mnie Konsumenci, którzy dali namówić się na nieprzemyślane zakupy. Prawo jest co prawda po stronie kupującego, ale praktycznie nie wychodzi poza jego martwą literę. Ustawa z marca 2000 roku stanowi, że w ciągu 10 dni możemy odstąpić od zakupu dokonanego poza lokalem firmy handlowej, odzyskując całą wydatkowana kwotę, albo wpłaconą zaliczkę. Nie ma przy tym znaczenia, czy np. odkurzacz był kilkakrotnie użytkowany czy też nie. Więcej, nie musimy niczym uzasadniać naszej rezygnacji, tyle, że często nie wiemy od kogo nabyliśmy niefortunną rzecz.
Dlatego przy zawieraniu umów kupna sprzedaży, zwracajmy uwagę z kim podpisujemy taką umowę, czy widnieje na niej oświadczenie odstąpienia od umowy. Nie kupujmy w ciemno, bez pokwitowań, bowiem często zdarza się, że nawet legitymujący się jakimiś dokumentami oferent może okazać się łowcą szans szybkiego, nie zawsze uczciwego zarobku. W takim wypadku raczej nierealnym stanie się odzyskanie wpłaconych pieniędzy, a Rzecznik Konsumentów nie będzie Państwu w stanie pomóc.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
1proc.jpg ce9a2ea2f303d8a93ac1bdfb459e65ee
kolejka big2.jpg d74a50af347889232fc356c2c3b5fcc2
baner_prawko1.jpg fbc550bd1d4ff81d598ca7a1305a430f
baner_dowod1.jpg ff96c3c73a6183e1bb06364cf7fad822
ban-1.png 72aefb1ba2e6779174b38400df146196
ban-2.png 389b290b7a08aadc0724b9f02b632844
ban-5.png 6d48cafc55dbcc30673a7fd0b0ca98b0
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 181f4f630e067c06c195b7b74c1d9e58