Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-3.jpg 84efab5dbe1613fa677e8f24c2dcbdcc
Gminy Powiatu Pabianickiego
Gdy sklep przychodzi do nas...
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Na zaproszenie do eleganckiego hotelu czy restauracji da się namówić wiele osób. Tym bardziej kiedy firmy zapraszające oferują darmowy poczęstunek i prezentacje przy lampce dobrego wina. Będąc na takim spotkaniu często bez zastanowienia kupujemy oferowane produkty, garnki, pościel, biżuterię i wiele innych artykułów, niekoniecznie nam przydatnych i potrzebnych na chwilę obecną. Po dokonaniu, wydawałoby się atrakcyjnego zakupu, przychodzi chwila opamiętania i ....żal wydanych pieniędzy. Szczególnie wtedy, gdy identyczny artykuł dostrzegliśmy w sklepie i jest on oferowany po cenie kilkakrotnie niższej. Aktywność i zdolności perswazyjne aktywizatorów są nie do przecenienia. Od tego bowiem, ile wyrobów wcisną klientom, zależy wprost ich dochód. O jakość oferowanych towarów nie muszą się martwić, tym bardziej, że jest mała szansa, by mogło dojść do ponownego spotkania z rozczarowanym nabywcą. A, że rzekomo promocyjne ceny i niespotykane walory kuszą, trudno czasem oprzeć się nagłej potrzebie zdobycia oferowanego produktu.
Coraz częściej odwiedzają mnie Konsumenci, którzy dali namówić się na nieprzemyślane zakupy. Prawo jest co prawda po stronie kupującego, ale praktycznie nie wychodzi poza jego martwą literę. Ustawa z marca 2000 roku stanowi, że w ciągu 10 dni możemy odstąpić od zakupu dokonanego poza lokalem firmy handlowej, odzyskując całą wydatkowana kwotę, albo wpłaconą zaliczkę. Nie ma przy tym znaczenia, czy np. odkurzacz był kilkakrotnie użytkowany czy też nie. Więcej, nie musimy niczym uzasadniać naszej rezygnacji, tyle, że często nie wiemy od kogo nabyliśmy niefortunną rzecz.
Dlatego przy zawieraniu umów kupna sprzedaży, zwracajmy uwagę z kim podpisujemy taką umowę, czy widnieje na niej oświadczenie odstąpienia od umowy. Nie kupujmy w ciemno, bez pokwitowań, bowiem często zdarza się, że nawet legitymujący się jakimiś dokumentami oferent może okazać się łowcą szans szybkiego, nie zawsze uczciwego zarobku. W takim wypadku raczej nierealnym stanie się odzyskanie wpłaconych pieniędzy, a Rzecznik Konsumentów nie będzie Państwu w stanie pomóc.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
1proc.jpg b2db25d7465bd13f9fd43ff9a6525c5b
kolejka big2.jpg 64e05b96edf891a554bd19d5cc411b7a
baner_prawko1.jpg bd4c4e96bc2c47948705224985034343
baner_dowod1.jpg 5432a5e0bfa818cd13487f507f613d75
ban-1.png fb202e634cb424ee4ae63f825e1c771f
ban-2.png 3d0b66e3790d87f7a37b2dfa6536f07b
ban_npp.png f2f4aa6f0d584705aa5531af176cd533
fb1.png 0d873ee5b70de7fbaf68831dfdadc7f5
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 69965639c4a7c932f62afb703d6f65e2