Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-3.jpg 0db771e88b6507606a67645e49b3baef
Gminy Powiatu Pabianickiego
Gdy sklep przychodzi do nas...
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Na zaproszenie do eleganckiego hotelu czy restauracji da się namówić wiele osób. Tym bardziej kiedy firmy zapraszające oferują darmowy poczęstunek i prezentacje przy lampce dobrego wina. Będąc na takim spotkaniu często bez zastanowienia kupujemy oferowane produkty, garnki, pościel, biżuterię i wiele innych artykułów, niekoniecznie nam przydatnych i potrzebnych na chwilę obecną. Po dokonaniu, wydawałoby się atrakcyjnego zakupu, przychodzi chwila opamiętania i ....żal wydanych pieniędzy. Szczególnie wtedy, gdy identyczny artykuł dostrzegliśmy w sklepie i jest on oferowany po cenie kilkakrotnie niższej. Aktywność i zdolności perswazyjne aktywizatorów są nie do przecenienia. Od tego bowiem, ile wyrobów wcisną klientom, zależy wprost ich dochód. O jakość oferowanych towarów nie muszą się martwić, tym bardziej, że jest mała szansa, by mogło dojść do ponownego spotkania z rozczarowanym nabywcą. A, że rzekomo promocyjne ceny i niespotykane walory kuszą, trudno czasem oprzeć się nagłej potrzebie zdobycia oferowanego produktu.
Coraz częściej odwiedzają mnie Konsumenci, którzy dali namówić się na nieprzemyślane zakupy. Prawo jest co prawda po stronie kupującego, ale praktycznie nie wychodzi poza jego martwą literę. Ustawa z marca 2000 roku stanowi, że w ciągu 10 dni możemy odstąpić od zakupu dokonanego poza lokalem firmy handlowej, odzyskując całą wydatkowana kwotę, albo wpłaconą zaliczkę. Nie ma przy tym znaczenia, czy np. odkurzacz był kilkakrotnie użytkowany czy też nie. Więcej, nie musimy niczym uzasadniać naszej rezygnacji, tyle, że często nie wiemy od kogo nabyliśmy niefortunną rzecz.
Dlatego przy zawieraniu umów kupna sprzedaży, zwracajmy uwagę z kim podpisujemy taką umowę, czy widnieje na niej oświadczenie odstąpienia od umowy. Nie kupujmy w ciemno, bez pokwitowań, bowiem często zdarza się, że nawet legitymujący się jakimiś dokumentami oferent może okazać się łowcą szans szybkiego, nie zawsze uczciwego zarobku. W takim wypadku raczej nierealnym stanie się odzyskanie wpłaconych pieniędzy, a Rzecznik Konsumentów nie będzie Państwu w stanie pomóc.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
1proc.jpg de1991893b25e5b63f24767ca786580d
kolejka big2.jpg eef0d86bbd2bcac677be6f9d8d2f2167
baner_prawko1.jpg 0f24e38e420b0a1739b29f6c0d19a681
baner_dowod1.jpg 056253042a23b7922cf4cc9723d00f7c
ban-1.png efdd3066f45a744aae232c747ecedabd
ban-2.png ab97906851f75aaf15c3eb5907dfddc3
ban_npp.png c0f8d1495905bfd5891e284f54da9dc0
fb1.png dc6297059c1f74db5e2ee3b797266db7
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 454686a07770dd06e6f63424e6fb4bbf