Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-3.jpg d5ddff34b5c21b3f5885023c0595bf6a
Gminy Powiatu Pabianickiego
GWARANCJA
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Przy zakupie wielu towarów trwałego użytku kupujący wraz z towarem otrzymuje gwarancję jakości – dokument gwarancyjny. Zgodnie z obowiązującymi przepisami o sprzedaży konsumenckiej, udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towarów konsumpcyjnych. Dokument gwarancyjny określa obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Sporządzone oświadczenie gwarancyjne, które nie wskazuje obowiązków gwaranta jest nieważne.
Każdy sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem dokument gwarancyjny. Ponadto powinien sprawdzić zgodność znajdujących się na towarze oznaczeń, z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym, oraz stan plomb i innych znajdujących się na towarze zabezpieczeń.
Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane w sposób jasny, zrozumiały i nie wprowadzający w błąd, oczywiście w języku polskim. Jednakże uchybienie tym wymaganiom pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawia kupującego wynikających z niej uprawnień.
W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczpospolitej Polskiej, czas trwania gwarancji i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
Jeżeli klient kupuje towar sprzedawany wraz z gwarancją, to powinien tę gwarancję uważnie przeczytać przed zakupem. W naszym interesie leży świadomość tego, na co wyrażamy zgodę.
SZANOWNY KONSUMENCIE – wymagaj aby w karcie gwarancyjnej sprzedawca:

  • Umieścił swoją pieczęć i podpis oraz koniecznie datę sprzedaży,
  • Zapisy były dokonane w sposób czytelny i dokładny
  • W przypadku reklamacji – wpisano daty dostarczenia rzeczy do naprawy, daty dokonania wymiany, itp.
  • Wyraźnie określono rodzaj naprawy (zapis „regulacja” nie oznacza, że nie było naprawy, czyli, że rzecz nie była wadliwa)
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
1proc.jpg 127fd71c16b72df9438edde9a758d818
kolejka big2.jpg 437ce86d7473e2e235175e0470114d20
baner_prawko1.jpg b6f752dbbe05d0269214c3541a547888
baner_dowod1.jpg 419e77bc4fa7b08011bdae336011fdb1
ban-1.png 8da737e724f0cb6554334b816fab5d19
ban-2.png 0131fc5e1e374b8281c1523eb89141f6
ban-5.png 62721322e64e6bb39498ae930911c901
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 7a058d9dc4ddf14d1dd07481cc01d3b8