Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-6.jpg beb8c9222d91278fcb37986f57c4416f
Gminy Powiatu Pabianickiego
GWARANCJA
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Przy zakupie wielu towarów trwałego użytku kupujący wraz z towarem otrzymuje gwarancję jakości – dokument gwarancyjny. Zgodnie z obowiązującymi przepisami o sprzedaży konsumenckiej, udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towarów konsumpcyjnych. Dokument gwarancyjny określa obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Sporządzone oświadczenie gwarancyjne, które nie wskazuje obowiązków gwaranta jest nieważne.
Każdy sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem dokument gwarancyjny. Ponadto powinien sprawdzić zgodność znajdujących się na towarze oznaczeń, z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym, oraz stan plomb i innych znajdujących się na towarze zabezpieczeń.
Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane w sposób jasny, zrozumiały i nie wprowadzający w błąd, oczywiście w języku polskim. Jednakże uchybienie tym wymaganiom pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawia kupującego wynikających z niej uprawnień.
W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczpospolitej Polskiej, czas trwania gwarancji i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
Jeżeli klient kupuje towar sprzedawany wraz z gwarancją, to powinien tę gwarancję uważnie przeczytać przed zakupem. W naszym interesie leży świadomość tego, na co wyrażamy zgodę.
SZANOWNY KONSUMENCIE – wymagaj aby w karcie gwarancyjnej sprzedawca:

  • Umieścił swoją pieczęć i podpis oraz koniecznie datę sprzedaży,
  • Zapisy były dokonane w sposób czytelny i dokładny
  • W przypadku reklamacji – wpisano daty dostarczenia rzeczy do naprawy, daty dokonania wymiany, itp.
  • Wyraźnie określono rodzaj naprawy (zapis „regulacja” nie oznacza, że nie było naprawy, czyli, że rzecz nie była wadliwa)
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
1proc.jpg 38a52926341ff68b24b496a43817d69d
kolejka big2.jpg 1837c23788c2ee52c85fabb351b2e228
baner_prawko1.jpg 6077a8f83e2bd6998330dadd07e81093
baner_dowod1.jpg 5b78a8ece051f7c5096c90ca42a3bb65
ban-1.png 473c46acb30fdea91f96e7a5612c8327
ban-2.png 21b8be7d8833ed56dff5f276075f0504
ban-5.png 038e052f9e28843bb99a92c86b1aa840
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png b3b95093ea48421e54112789fbcf6bf3