Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
3.jpg 0345e5bc0e6ce58939c3c75b60dd0f2c
Gminy Powiatu Pabianickiego
GWARANCJA
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Przy zakupie wielu towarów trwałego użytku kupujący wraz z towarem otrzymuje gwarancję jakości – dokument gwarancyjny. Zgodnie z obowiązującymi przepisami o sprzedaży konsumenckiej, udzielenie kupującemu gwarancji następuje bez odrębnej opłaty przez oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie, odnoszących się do towarów konsumpcyjnych. Dokument gwarancyjny określa obowiązki gwaranta i uprawnienia kupującego w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Sporządzone oświadczenie gwarancyjne, które nie wskazuje obowiązków gwaranta jest nieważne.
Każdy sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem dokument gwarancyjny. Ponadto powinien sprawdzić zgodność znajdujących się na towarze oznaczeń, z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym, oraz stan plomb i innych znajdujących się na towarze zabezpieczeń.
Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane w sposób jasny, zrozumiały i nie wprowadzający w błąd, oczywiście w języku polskim. Jednakże uchybienie tym wymaganiom pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawia kupującego wynikających z niej uprawnień.
W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym nazwę i adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczpospolitej Polskiej, czas trwania gwarancji i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być w nim zawarte stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
Jeżeli klient kupuje towar sprzedawany wraz z gwarancją, to powinien tę gwarancję uważnie przeczytać przed zakupem. W naszym interesie leży świadomość tego, na co wyrażamy zgodę.
SZANOWNY KONSUMENCIE – wymagaj aby w karcie gwarancyjnej sprzedawca:

  • Umieścił swoją pieczęć i podpis oraz koniecznie datę sprzedaży,
  • Zapisy były dokonane w sposób czytelny i dokładny
  • W przypadku reklamacji – wpisano daty dostarczenia rzeczy do naprawy, daty dokonania wymiany, itp.
  • Wyraźnie określono rodzaj naprawy (zapis „regulacja” nie oznacza, że nie było naprawy, czyli, że rzecz nie była wadliwa)
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg 54301876013c99d65257bda226ff3ca1
fb1.png d8c630cec0d3b91ef1b0aafaa2675690
z życia powiatu 555.jpg e019800655ca4efe86aef4901c58fde6
kolejka big2.jpg 6521494ae75a515fbad1db2899566064
baner_prawko1.jpg 71f28f3cf7ea60e50bef1a008f003cdd
baner_dowod1.jpg 12bc23b47005329757233f086970c494
opp23.png 927e07357f8d59b2a7d17bf8abfda0f8
ban_npp.png cf746389712dcf8f78d4c9118de42089
ban-2.png 8ed45422c664599018fb1087f26e045a
cyfrowy_powiat.jpg f5666028c041bdff5496297230e90993
dla Ukrainy 1.png 46603abd4138ed3241acaaab59d6cdd4
ochrona_powietrza.png 54dba41fbeddffef245bc3084ab4f505
fundusze_celowe.png a09b70620656a684de242853528d2147
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png cb26a563aa804834310989b3fb91448a