Karta wydziału
z wykazem usług świadczonych
w Wydziale Komunikacji i Transportu
Starostwa Powiatowego w Pabianicach
Rejestracja pojazdu używanego
Nie zniesiono obowiązku rejestracji aut używanych zakupionych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Jednak ewentualna kara administracyjna nie dotyczy nie przerejestrowania auta tylko nie zgłoszenia jego zbycia/nabycia. Obowiązek zgłoszenia może być w bardzo prosty sposób wypełniony – zgłoszenie nabycia może nastąpić poprzez:
- przesłanie kopii dokumentu zakupu/sprzedaży drogą elektroniczną na adres https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/zawiadomienie-o-zbyciu-pojazdu-2,
- przesłanie kopii dokumentu zakupu/sprzedaży oraz oryginału wniosku pocztą do Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Pabianicach, ul. Piłsudskiego 2, 95-200 Pabianice,
- wrzucenie oryginału wniosku oraz kopii dokumentu zakupu/sprzedaży do pojemnika wrzutowego, który wystawiony jest przed wydziałem.
Zgłaszający nie musi w tym celu kontaktować się z urzędem.
Przerejestrowanie pojazdu może nastąpić w późniejszym terminie.
Rejestracja pojazdu nowego/sprowadzonego z zagranicy:
Wniosek można złożyć poprzez:
- wysłanie oryginałów dokumentów pocztą do Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Pabianicach, ul. Piłsudskiego 2, 95-200 Pabianice,
- wrzucenie oryginałów dokumentów do pojemnika wrzutowego, który wystawiony jest przed wydziałem.
Ponadto informujemy, iż od 4 grudnia 2020r. nie ma obowiązku wymiany dowodów z powodu braku miejsca na wpis badania technicznego.
W innych sprawach realizowanych przez Wydział mieszkańcy mogą kontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej, kierując zapytanie na adres email:
Nr konta Starostwa Powiatowego w Pabianicach
Opłaty komunikacyjne: 83102034370000130200180869
Opłaty ewidencyjne i skarbowe: 55102034370000110200788109
Potwierdzenie opłaty należy dołączyć do wniosku.
Szczegóły dotyczące opłat i wymaganych dokumentów znajdują się w odpowiednich zakładkach.