Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
1.jpg b725829811f3c07074db9ccc6bde3866
Gminy Powiatu Pabianickiego
Dochodzenie roszczeń
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Pomimo, iż upłynęło kilka lat od czasu wdrożonej i obowiązującej Ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku ( Dz. U. Nr 141, poz. 1176) o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, często spotykam się z zapytaniami konsumentów: jakie prawa wynikają z tej Ustawy, w jaki sposób można dochodzić swoich roszczeń w przypadku gdy zakupiony towar jest wadliwy. Ustawa obowiązuje od 1 stycznia 2003 roku i określa zasady dochodzenia roszczeń, jeżeli towar jest niezgodny z umową, czyli z warunkami jego przeznaczenia, jego cechami, z publicznie składanymi zapewnieniami, w tym także z reklamą, itp. W takich przypadkach konsument może wystąpić do sprzedawcy z żądaniem nieodpłatnej naprawy towaru. Jeżeli zaś naprawa jest niemożliwa, w dalszej kolejności konsument może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. Do 31 grudnia 2002 roku korzystając z rękojmi mieliśmy prawo odstąpienia od umowy, czyli żądać zwrotu ceny, jeżeli sprzedawca nie zaoferował naprawy bądź wymiany rzeczy na wolną od wad.
Sprzedawca powinien ustosunkować się do żądań konsumenta w ciągu 14 dni, od zgłoszenia reklamacji (w przypadku towarów ważących powyżej 10 kilogramów w terminie 21 dni). Jeżeli tego nie uczyni, z mocy prawa (art.8 ust.3 ustawy) uważa się, że roszczenia konsumenta uznał za uzasadnione. Warto podkreślić, że sprzedawcy nie mogą odsyłać swoich klientów do serwisu czy producenta. W momencie zakupu umowa zostaje zawarta bezpośrednio ze sprzedawcą i to on odpowiada za zgodność towaru przed konsumentem. Odpowiedzialność sprzedawcy w stosunku do konsumenta wynosi DWA LATA od chwili wydania towaru (wcześniej 1 rok). Jeżeli niezgodność towaru z umową zostanie stwierdzona, konsument powinien powiadomić sprzedawcę o tej niezgodności w ciągu dwóch miesięcy od jej stwierdzenia (wcześniej 1 miesiąc). W przeciwnym razie konsument traci uprawnienia, o których mowa powyżej.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg ada538b091c5f8d8b0afb1f02fdd3468
fb1.png 83280858334e90b43ca0573ab97cb7b8
z życia powiatu 555.jpg f29e96df2f58203cc1f2f32337f65ace
kolejka big2.jpg 727e9742a9f768fd63d50af356f787d5
baner_prawko1.jpg dd8256d1116369b9c0d3de927010bdf8
baner_dowod1.jpg 4c1237ca0a12c07e906c93614098e8dc
opp23.png fbba1f5f5e92209d5b2cbb6ba70a8fdc
ban_npp.png c55a986f78edcbe1e62ca0c076c0933f
ban-2.png 972cc19ab1004f636fcab61731b9a8a0
cyfrowy_powiat.jpg d7fd10f64bd7cb7c37011e8e23bf334d
dla Ukrainy 1.png c7c0e745176e90594f6b90ddc9eb0fb4
ochrona_powietrza.png 58fad79f7179ae6e79dccd7556a62487
fundusze_celowe.png 0a40941441e8a5dcefef637b8389fe55
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 8be0688e76e964fa3dcee17029303b0c