Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
3.jpg fd10bf2e7b49e744a683484f638e77c8
Gminy Powiatu Pabianickiego
Dochodzenie roszczeń
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Pomimo, iż upłynęło kilka lat od czasu wdrożonej i obowiązującej Ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku ( Dz. U. Nr 141, poz. 1176) o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, często spotykam się z zapytaniami konsumentów: jakie prawa wynikają z tej Ustawy, w jaki sposób można dochodzić swoich roszczeń w przypadku gdy zakupiony towar jest wadliwy. Ustawa obowiązuje od 1 stycznia 2003 roku i określa zasady dochodzenia roszczeń, jeżeli towar jest niezgodny z umową, czyli z warunkami jego przeznaczenia, jego cechami, z publicznie składanymi zapewnieniami, w tym także z reklamą, itp. W takich przypadkach konsument może wystąpić do sprzedawcy z żądaniem nieodpłatnej naprawy towaru. Jeżeli zaś naprawa jest niemożliwa, w dalszej kolejności konsument może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. Do 31 grudnia 2002 roku korzystając z rękojmi mieliśmy prawo odstąpienia od umowy, czyli żądać zwrotu ceny, jeżeli sprzedawca nie zaoferował naprawy bądź wymiany rzeczy na wolną od wad.
Sprzedawca powinien ustosunkować się do żądań konsumenta w ciągu 14 dni, od zgłoszenia reklamacji (w przypadku towarów ważących powyżej 10 kilogramów w terminie 21 dni). Jeżeli tego nie uczyni, z mocy prawa (art.8 ust.3 ustawy) uważa się, że roszczenia konsumenta uznał za uzasadnione. Warto podkreślić, że sprzedawcy nie mogą odsyłać swoich klientów do serwisu czy producenta. W momencie zakupu umowa zostaje zawarta bezpośrednio ze sprzedawcą i to on odpowiada za zgodność towaru przed konsumentem. Odpowiedzialność sprzedawcy w stosunku do konsumenta wynosi DWA LATA od chwili wydania towaru (wcześniej 1 rok). Jeżeli niezgodność towaru z umową zostanie stwierdzona, konsument powinien powiadomić sprzedawcę o tej niezgodności w ciągu dwóch miesięcy od jej stwierdzenia (wcześniej 1 miesiąc). W przeciwnym razie konsument traci uprawnienia, o których mowa powyżej.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg a4e195201566392c0a9313971764daa4
dla Ukrainy 1.png 1a25700dd4278afbb0e6ae914bd49377
z życia powiatu 555.jpg f86a11352f279266cec5082fc373c951
fb1.png 54a026f21a7b6439fc54acad93d9e916
kolejka big2.jpg 1d4f1c9c6cb442e8cc82e2ffe6de28ef
baner_prawko1.jpg c65562f230687a60f2833e02f00eea7d
baner_dowod1.jpg dd2fc85461595987562dedfd3373d13e
opp23.png 1b52d513b9a6dab5715cbe0e5a3848ff
ban_npp.png 83696328e4731dc2f2938c5247bf2569
ban-1.png 06a07394d601c28842be082abcb8d123
ban-2.png 231746353cc8ed428a9af8e6b922bead
cyfrowy_powiat.jpg 5eb4c47c4b2c6000848696e6a63b008f
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 9b45d75e5abf635c0b19b5bfeb5c39ad