Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-5.jpg 1a1acbea3b027a42d3e942ed3cd94166
Gminy Powiatu Pabianickiego
"Widziały gały co brały"
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Wachlarz problemów z jakimi borykają się konsumenci jest naprawdę imponujący. Dotyczy zarówno złej jakości nabywanych dóbr, jak i złej jakości wykonywanych usług. Okres jesienno – zimowy to czas kiedy wielu konsumentów musi dokonać zakupu opału na zimę. Wydawałoby się, że dokonanie tego rodzaju zakupu powinno przebiegać sprawnie i bez większych problemów. Udając się do punktu sprzedaży opału , sami podejmujemy decyzję w którym gatunku i jakiego rodzaju kupimy koks, miał czy węgiel. Jest to towar , który zamawiamy , dokonujemy opłaty, a następnie czekamy aż dostarczą nam go do wskazanego miejsca. Procedura normalna i nie skomplikowana. A jednak nie do końca.
Konsumentka w punkcie składowym zakupiła opał w I gatunku, opłaciła i oczekiwała na dostawę. Towar dostarczono, jednak już na pierwszy rzut oka nie wyglądał on tak jak na składowisku. Bohaterka opowieści dopatrzyła się, że zakupiony przez nią opał jest znacznie gorszej jakości, utwierdziła się w przekonaniu o swych racjach gdy próbowała palić wspomnianym opałem. Okazało się, że jest to kamień, który nie ulega procesom spalania. Rozgoryczona i zawiedziona konsumentka, odwołała się do punktu sprzedaży , w którym dokonała zakupu kamienia z nadzieją, że uda się jej zareklamować nie właściwy opał. Jakież było jej zdziwienie gdy usłyszała słowa „ widziały gały co brały”, nie próbowano wyjaśnić i ustalić czy faktycznie towar dostarczony do klientki jest niezgodny z jej zamówieniem. Inna Konsumentka zakupiła węgiel, zapłaciła niemałą kwotę i kiedy dostarczono jej opał, okazało się, że zamiast kamienia węgielnego .....przywieziono jej miał. Natychmiast zareagowała udając się do Sprzedawcy, który nie chciał nawet słyszeć o jakiejkolwiek reklamacji. Przykłady ten wskazują na to, że w dalszym ciągu pomimo dużej konkurencji rynkowej klient nie jest traktowany w taki sposób w jaki byśmy sobie życzyli. Oczywiście racja leży po stronie konsumentki, bowiem zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002r. towar konsumpcyjny , którego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju , uważa się za niezgodny z umową. Tak jest w podanym pierwszym przypadku, zakupiony opał nie spełnia swych właściwości, gdyż nie ulega spalaniu, w związku z czym reklamacja powinna być przyjęta, a konsumentka powinna dostać towar zgodny z jej zamówieniem lub zwrot gotówki( oddając opał). Podobnie w opisywanym drugim przykładzie, jeśli zakupiony towar jest niezgodny z naszym zamówieniem( miał zamiast węgla ) to jak najbardziej Konsumentka może żądać dostarczenia tego co zamawiała lub może odstąpić od umowy zakupu żądając zwrotu pieniędzy.
Nie pozostaje mi nic innego aby życzyć Państwu aby tego typu problemy były obce i abyście Państwo nigdy nie usłyszeli takich słów jakie dotarły do wspomnianej konsumentki.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg 13e055cd1477a2d20700ed8abc538c0e
fb1.png cce9e1c861a7cfb95287964f21d897d3
z życia powiatu 555.jpg 3405d0949ed97d4434beb9905871c052
kolejka big2.jpg f153e6e0f2d8cb24249a2567331e9e09
baner_prawko1.jpg 3e903af2e44780494336476202b8bf1f
baner_dowod1.jpg 069552d94a40a92407c53f33b2ccd0bc
opp23.png f81995366ddec15b42684458b33b3669
ban_npp.png 9dc4934514be52b92891081fb7235df4
ban-2.png c338ea320d6143d05f9dbc3f3056d1a2
cyfrowy_powiat.jpg 4bcc5744ebf112469fb514db920bdec2
dla Ukrainy 1.png 4ed354a00765373eee0aa98e28652ed3
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 87c225978c5064ba1e828f527bc5e215