Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
1.jpg 73d0e5b969eb8d50bac32e68ceb775e3
Gminy Powiatu Pabianickiego
"Widziały gały co brały"
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Wachlarz problemów z jakimi borykają się konsumenci jest naprawdę imponujący. Dotyczy zarówno złej jakości nabywanych dóbr, jak i złej jakości wykonywanych usług. Okres jesienno – zimowy to czas kiedy wielu konsumentów musi dokonać zakupu opału na zimę. Wydawałoby się, że dokonanie tego rodzaju zakupu powinno przebiegać sprawnie i bez większych problemów. Udając się do punktu sprzedaży opału , sami podejmujemy decyzję w którym gatunku i jakiego rodzaju kupimy koks, miał czy węgiel. Jest to towar , który zamawiamy , dokonujemy opłaty, a następnie czekamy aż dostarczą nam go do wskazanego miejsca. Procedura normalna i nie skomplikowana. A jednak nie do końca.
Konsumentka w punkcie składowym zakupiła opał w I gatunku, opłaciła i oczekiwała na dostawę. Towar dostarczono, jednak już na pierwszy rzut oka nie wyglądał on tak jak na składowisku. Bohaterka opowieści dopatrzyła się, że zakupiony przez nią opał jest znacznie gorszej jakości, utwierdziła się w przekonaniu o swych racjach gdy próbowała palić wspomnianym opałem. Okazało się, że jest to kamień, który nie ulega procesom spalania. Rozgoryczona i zawiedziona konsumentka, odwołała się do punktu sprzedaży , w którym dokonała zakupu kamienia z nadzieją, że uda się jej zareklamować nie właściwy opał. Jakież było jej zdziwienie gdy usłyszała słowa „ widziały gały co brały”, nie próbowano wyjaśnić i ustalić czy faktycznie towar dostarczony do klientki jest niezgodny z jej zamówieniem. Inna Konsumentka zakupiła węgiel, zapłaciła niemałą kwotę i kiedy dostarczono jej opał, okazało się, że zamiast kamienia węgielnego .....przywieziono jej miał. Natychmiast zareagowała udając się do Sprzedawcy, który nie chciał nawet słyszeć o jakiejkolwiek reklamacji. Przykłady ten wskazują na to, że w dalszym ciągu pomimo dużej konkurencji rynkowej klient nie jest traktowany w taki sposób w jaki byśmy sobie życzyli. Oczywiście racja leży po stronie konsumentki, bowiem zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002r. towar konsumpcyjny , którego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju , uważa się za niezgodny z umową. Tak jest w podanym pierwszym przypadku, zakupiony opał nie spełnia swych właściwości, gdyż nie ulega spalaniu, w związku z czym reklamacja powinna być przyjęta, a konsumentka powinna dostać towar zgodny z jej zamówieniem lub zwrot gotówki( oddając opał). Podobnie w opisywanym drugim przykładzie, jeśli zakupiony towar jest niezgodny z naszym zamówieniem( miał zamiast węgla ) to jak najbardziej Konsumentka może żądać dostarczenia tego co zamawiała lub może odstąpić od umowy zakupu żądając zwrotu pieniędzy.
Nie pozostaje mi nic innego aby życzyć Państwu aby tego typu problemy były obce i abyście Państwo nigdy nie usłyszeli takich słów jakie dotarły do wspomnianej konsumentki.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg 34ad8a3e40f4242acebc9c1bc5be48cf
fb1.png e7cd93b69476035662f46d932f95b54b
z życia powiatu 555.jpg 75a0fb602ff82a019b09dd90f7614f3e
kolejka big2.jpg ff4dc35447d194481b1b895d6a08637e
baner_prawko1.jpg 1795fff418bf45d41f7de86202ab3887
baner_dowod1.jpg b6552a38ad4f8eb00f2cf5d788c209fc
opp23.png 5df8b955c6d6c235c06b90fbe97bebc7
ban_npp.png c8c5c192f9d0c21e28b36829fd3eb930
ban-2.png 04d02129e4108fceca647b2b4832a6f4
cyfrowy_powiat.jpg a45dff0c848a2351a14fa82c228d2540
dla Ukrainy 1.png cc5bfbebd428a80ab9e76ef1ed5c53f0
ochrona_powietrza.png d99ebf6edd358044a42a457b3b333626
fundusze_celowe.png fab28ada74bc00f3749c8ce2508f60be
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 149f3c55da194746e58d487452d1c126