Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
3.jpg 507cbfe4f90edeb6db02b2d8d4416edf
Gminy Powiatu Pabianickiego
"Widziały gały co brały"
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Wachlarz problemów z jakimi borykają się konsumenci jest naprawdę imponujący. Dotyczy zarówno złej jakości nabywanych dóbr, jak i złej jakości wykonywanych usług. Okres jesienno – zimowy to czas kiedy wielu konsumentów musi dokonać zakupu opału na zimę. Wydawałoby się, że dokonanie tego rodzaju zakupu powinno przebiegać sprawnie i bez większych problemów. Udając się do punktu sprzedaży opału , sami podejmujemy decyzję w którym gatunku i jakiego rodzaju kupimy koks, miał czy węgiel. Jest to towar , który zamawiamy , dokonujemy opłaty, a następnie czekamy aż dostarczą nam go do wskazanego miejsca. Procedura normalna i nie skomplikowana. A jednak nie do końca.
Konsumentka w punkcie składowym zakupiła opał w I gatunku, opłaciła i oczekiwała na dostawę. Towar dostarczono, jednak już na pierwszy rzut oka nie wyglądał on tak jak na składowisku. Bohaterka opowieści dopatrzyła się, że zakupiony przez nią opał jest znacznie gorszej jakości, utwierdziła się w przekonaniu o swych racjach gdy próbowała palić wspomnianym opałem. Okazało się, że jest to kamień, który nie ulega procesom spalania. Rozgoryczona i zawiedziona konsumentka, odwołała się do punktu sprzedaży , w którym dokonała zakupu kamienia z nadzieją, że uda się jej zareklamować nie właściwy opał. Jakież było jej zdziwienie gdy usłyszała słowa „ widziały gały co brały”, nie próbowano wyjaśnić i ustalić czy faktycznie towar dostarczony do klientki jest niezgodny z jej zamówieniem. Inna Konsumentka zakupiła węgiel, zapłaciła niemałą kwotę i kiedy dostarczono jej opał, okazało się, że zamiast kamienia węgielnego .....przywieziono jej miał. Natychmiast zareagowała udając się do Sprzedawcy, który nie chciał nawet słyszeć o jakiejkolwiek reklamacji. Przykłady ten wskazują na to, że w dalszym ciągu pomimo dużej konkurencji rynkowej klient nie jest traktowany w taki sposób w jaki byśmy sobie życzyli. Oczywiście racja leży po stronie konsumentki, bowiem zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002r. towar konsumpcyjny , którego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju , uważa się za niezgodny z umową. Tak jest w podanym pierwszym przypadku, zakupiony opał nie spełnia swych właściwości, gdyż nie ulega spalaniu, w związku z czym reklamacja powinna być przyjęta, a konsumentka powinna dostać towar zgodny z jej zamówieniem lub zwrot gotówki( oddając opał). Podobnie w opisywanym drugim przykładzie, jeśli zakupiony towar jest niezgodny z naszym zamówieniem( miał zamiast węgla ) to jak najbardziej Konsumentka może żądać dostarczenia tego co zamawiała lub może odstąpić od umowy zakupu żądając zwrotu pieniędzy.
Nie pozostaje mi nic innego aby życzyć Państwu aby tego typu problemy były obce i abyście Państwo nigdy nie usłyszeli takich słów jakie dotarły do wspomnianej konsumentki.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg bec1af0ee4f2e9e717a778f63e948210
fb1.png 55125ecfe4563c820f10f35df6a65e50
z życia powiatu 555.jpg 0d0136eddd2bd91d64a52c4303939d67
kolejka big2.jpg ae748e0ec8ae47b28161db20b8d36734
baner_prawko1.jpg feb9a55a2dc27ebd1ed703551a033eac
baner_dowod1.jpg 33cd9cdfdbc70210adc146334990c395
opp23.png b16e008d8dda4d6e1006ad7717ec107b
ban_npp.png 14e439a3c170110a4de6dbd359320c09
ban-2.png 3da9591cba794b4b05c2efba458cb3f5
cyfrowy_powiat.jpg ad359255726ecd46d179af5808fb402c
dla Ukrainy 1.png 04e81dcc9e4f8d6c76843f5bf359713a
ochrona_powietrza.png cef14f5f84f357a20a71672def1c331f
fundusze_celowe.png 0719d17b7f26c13fff03ccd31e65c904
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 7db53dc23a252b9a4e5db6b1f9277aaa