Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-2.jpg c9c3b0677e4d206c502572e3a95a2753
Gminy Powiatu Pabianickiego
"Widziały gały co brały"
Opublikowano: 10.09.2015, Concept INTERMEDIA

Wachlarz problemów z jakimi borykają się konsumenci jest naprawdę imponujący. Dotyczy zarówno złej jakości nabywanych dóbr, jak i złej jakości wykonywanych usług. Okres jesienno – zimowy to czas kiedy wielu konsumentów musi dokonać zakupu opału na zimę. Wydawałoby się, że dokonanie tego rodzaju zakupu powinno przebiegać sprawnie i bez większych problemów. Udając się do punktu sprzedaży opału , sami podejmujemy decyzję w którym gatunku i jakiego rodzaju kupimy koks, miał czy węgiel. Jest to towar , który zamawiamy , dokonujemy opłaty, a następnie czekamy aż dostarczą nam go do wskazanego miejsca. Procedura normalna i nie skomplikowana. A jednak nie do końca.
Konsumentka w punkcie składowym zakupiła opał w I gatunku, opłaciła i oczekiwała na dostawę. Towar dostarczono, jednak już na pierwszy rzut oka nie wyglądał on tak jak na składowisku. Bohaterka opowieści dopatrzyła się, że zakupiony przez nią opał jest znacznie gorszej jakości, utwierdziła się w przekonaniu o swych racjach gdy próbowała palić wspomnianym opałem. Okazało się, że jest to kamień, który nie ulega procesom spalania. Rozgoryczona i zawiedziona konsumentka, odwołała się do punktu sprzedaży , w którym dokonała zakupu kamienia z nadzieją, że uda się jej zareklamować nie właściwy opał. Jakież było jej zdziwienie gdy usłyszała słowa „ widziały gały co brały”, nie próbowano wyjaśnić i ustalić czy faktycznie towar dostarczony do klientki jest niezgodny z jej zamówieniem. Inna Konsumentka zakupiła węgiel, zapłaciła niemałą kwotę i kiedy dostarczono jej opał, okazało się, że zamiast kamienia węgielnego .....przywieziono jej miał. Natychmiast zareagowała udając się do Sprzedawcy, który nie chciał nawet słyszeć o jakiejkolwiek reklamacji. Przykłady ten wskazują na to, że w dalszym ciągu pomimo dużej konkurencji rynkowej klient nie jest traktowany w taki sposób w jaki byśmy sobie życzyli. Oczywiście racja leży po stronie konsumentki, bowiem zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002r. towar konsumpcyjny , którego właściwości nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju , uważa się za niezgodny z umową. Tak jest w podanym pierwszym przypadku, zakupiony opał nie spełnia swych właściwości, gdyż nie ulega spalaniu, w związku z czym reklamacja powinna być przyjęta, a konsumentka powinna dostać towar zgodny z jej zamówieniem lub zwrot gotówki( oddając opał). Podobnie w opisywanym drugim przykładzie, jeśli zakupiony towar jest niezgodny z naszym zamówieniem( miał zamiast węgla ) to jak najbardziej Konsumentka może żądać dostarczenia tego co zamawiała lub może odstąpić od umowy zakupu żądając zwrotu pieniędzy.
Nie pozostaje mi nic innego aby życzyć Państwu aby tego typu problemy były obce i abyście Państwo nigdy nie usłyszeli takich słów jakie dotarły do wspomnianej konsumentki.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
1proc.jpg 0bde292012ef2bad33fd1d62cc81d66f
kolejka big2.jpg fed51f947636d598bf7aaed409c0dc6a
baner_prawko1.jpg 17f6f56f967dc6274e5ad37ea7ff5b76
baner_dowod1.jpg cf725fed6ca097daf66ad90f4da61c3a
ban-1.png 12603fa64ea9487ac63892f4e6c39317
ban-2.png 17b1258fb663ecfb0f90c86fb77038c5
ban-5.png 6a642cd46961cfff9ce9051b7fa7471a
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 10205cc4e40e258fb995224280b7a815