Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-2.jpg 891596371e7be03f071fe4682860e8c0
Gminy Powiatu Pabianickiego
DM-04. Decyzja na zajęcie pasa drogowego (budowa przyłączy).
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

DM 04

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
Wydziale Dróg i Mostów
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Decyzja na zajęcie pasa drogowego (budowa przyłączy)

    1. Dokumenty niezbędne, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji:
      1. wniosek na zajęcie pasa drogowego (do pobrania ze strony internetowej lub w siedzibie wydziału - budynek B, p. 41)
      2. szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z zaznaczeniem granic i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego;
      3. zatwierdzony projekt organizacji ruchu, jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na ruch drogowy lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych;
      4. ogólny plan orientacyjny w skali 1:10.000 lub 1:25.000 z zaznaczeniem zajmowanego odcinka pasa drogowego oraz informację o sposobie zabezpieczenia robót, jeżeli nie jest wymagany projekt organizacji ruchu;
      5. oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczonego w pasie drogowym lub o zgłoszeniu budowy lub prowadzonych robót właściwemu organowi administracji architektoniczno-budowlanej (w treści wniosku na zajęcie pasa drogowego);
      6. pełnomocnictwo (jeżeli wniosku nie składa inwestor, a osoba przez niego upoważniona) wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty skarbowej w kwocie 17 zł – płatne w kasie Starostwa Powiatowego w Pabianicach lub na konto bankowe PKO BP SA Oddział w Pabianicach nr 55 1020 3437 0000 1102 0078 8109.

      W przypadku zajęcia pasa drogowego w celu prowadzenia robót do wniosku zarządca drogi może zażądać dostarczenia dodatkowych dokumentów, a w szczególności:
      1. projektu odtworzenia nawierzchni jezdni (w przypadkach naruszenia jej nawierzchni) zgodnie z uzyskaną wcześniej decyzją na umieszczenie urządzenia obcego w jezdni;
      2. harmonogramu robót prowadzonych w pasie drogowym, zwłaszcza w przypadkach etapowego prowadzenia robót;

      Wykaz niezbędnych dokumentów, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego został przygotowany w oparciu o Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1264).



    1. Opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego:
      1. przy zajęciu chodnika, zieleńca i pobocza - 1,50 zł
      2. przy zajęciu jezdni poniżej 50% szerokości - 4 zł
      3. przy zajęciu jezdni powyżej 50% i 50% włącznie do całkowitego zajęcia jezdni - 6 zł
      4. przy zajęciu przez rzut poziomy urządzeń infrastruktury technicznej(opłaty roczne za urządzenia obce):
        1. w obszarze zabudowanym - 16 zł
        2. poza obszarem zabudowanym - 10 zł
        3. na obiekcie mostowym - 80 zł

      Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego zostały przygotowane na podstawie Uchwały Nr LXXV/345/06 Rady Powiatu Pabianickiego z dnia 27 lipca 2006 r. w sprawie stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg powiatowych na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.



    1. Kara w przypadku zajęcia pasa drogowego:
      1. bez zezwolenia zarządcy drogi
      2. z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w zezwoleniu zarządy drogi
      3. o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu zarządcy drogi

        stawka zajęcia za 1 dzień x 10*

        *opłata karna na podst. Art. 40 ust. 12 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. 2018 r.,poz. 2068)



    1. Opłaty skarbowe:

      brak



  1. Termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia wniosku z kompletem dokumentów

    zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. 2018 r. poz. 2096)
Wniosek winien złożyć inwestor lub inna osoba działająca na podstawie właściwego pełnomocnictwa udzielonego przez inwestora.



Stosowanie do postanowień art. 127 § 1, § 2 oraz art. 129 § 1, § 2 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. 2018 r. poz. 2096) od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządu Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
 

Siedziba wydziału:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
ul. Piłsudskiego 2
budynek B wejście 2
pokój: 41

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
1proc.jpg a192f8580e22ec6fff148dab29dad6cf
kolejka big2.jpg e74764870bf10709681de0715d0e3324
baner_prawko1.jpg 293d7e6415a117f8e8d63ea101736044
baner_dowod1.jpg a360e25c459a85d53a12fed4f8e954f8
ban-1.png 4c23b49b1d68fe6cea66de3c1b597136
ban-2.png b4aad8b63fe53948b07194f419a31c89
ban-5.png 18c4d78b40d17f77f2f4acde762ef606
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 314d031a87aa60697dbd59f205861062