Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
naglowek.jpg 4c8ce0419c085d00502eec66491a9366
Gminy Powiatu Pabianickiego
AB-03. zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

AB 03

Karta wydziału
z wykazem usług świadczonych
w Wydziale Architektury i Budownictwa
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Przyjmowanie zgłoszeń budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego

Podstawa prawna

Art. 29 i 30 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r., poz. 1409 z późniejszymi zmianami).

Wymagane dokumenty

  • zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego (B-2)
  • cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy – Prawo budowlane aktualnym na dziań opracowania projektu,
  • oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (B-3),
  • decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • specjalistyczną opinię, o której mowa w art. 33 ust. 3 ustawy - Prawo budowlane,
  • postanowienie o uzgodnieniu, z właściwym organem administracji architektoniczno-budowlanej, projektowanych rozwiązań w zakresie, o którym mowa w art. 33 ust. 2 pkt 4 ustawy – Prawo budowlane,
  • upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy.
  • w przypadku składania wniosku przez więcej niż jednego inwestora lub dla inwestycji obejmujących więcej niż jedną działkę należy dołączyć Informacje uzupełniające do wniosku o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę, zgłoszenia budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego oraz oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (B-4)


Informacje dodatkowe

Termin załatwienia sprawy: do 30 dni od daty zgłoszenia.
Zgłoszenia budowy / rozbiórki / wykonania robót budowlanych należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót .Do ich wykonania można przystąpić, jeśli w terminie 30 dni od doręczenia zgłoszenia właściwy organ nie wniesie, w drodze decyzji, sprzeciwu i nie później niż po upływie 3 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia.
Wnioski można składać w siedzibie Starostwa Powiatowego w Pabianicach przy ul. Piłsudskiego 2 w pok. nr 100a wejście C I piętro – w sprawach dot. terenu miasta Pabianic, gmin: Pabianice, Dłutów, Dobroń, Ksawerów, telefon nr 225–40–00 wew. 147 oraz w Punkcie Przyjęć Starostwa Powiatowego w Pabianicach Wydział Architektury i Budownictwa w Konstantynowie Łódzkim ul. Zgierska 2 budynek Urzędu Miejskiego Konstantynów Łódzki pok. nr 14 I piętro - w sprawach dot. Gminy Miejskiej Konstantynów Łódzki i Gminy Lutomiersk tel. nr 211–61–12.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od zgłoszenia ( decyzji sprzeciwu ) do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Starosty Pabianickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie składa się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Pabianicach przy ul. Piłsudskiego 2 w pok. nr 100a wejście C I piętro – w sprawach dot. terenu miasta Pabianic, gmin : Pabianice, Dłutów, Dobroń, Ksawerów, telefon nr 225–40–00 wew. 147 oraz w Punkcie Przyjęć Starostwa Powiatowego w Pabianicach Wydział Architektury i Budownictwa w Konstantynowie Łódzkim ul. Zgierska 2 budynek Urzędu Miejskiego Konstantynów Łódzki pok. nr 14 I piętro - w sprawach dot. Gminy Miejskiej Konstantynów Łódzki i Gminy Lutomiersk tel. Nr 211–61–12.
Odwołania i załączniki do odwołań są zwolnione od opłat skarbowych.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
kolejka big2.jpg 1f4ee0b16aab3a4518076a39f567e82f
baner_prawko1.jpg c8fd2df47d1d4362b2f948a00e4d0763
baner_dowod1.jpg 3c901014f3723c287149e739c2ac1e58
ban-1.png a3daff1ad48041d7b387f35c62517329
ban-2.png f17f32ea6fc7f3e06821b29471abfa37
ban-5.png 9ca50f82250b17cbbaf1df2f9288f5f4
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png e1ef3f87db8fd163fc3a26555d2ffd76