Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-6.jpg de2a4d4c0695ee5931d0015f2e186588
Gminy Powiatu Pabianickiego
AB-03. zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

AB 03

Karta wydziału
z wykazem usług świadczonych
w Wydziale Architektury i Budownictwa
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Przyjmowanie zgłoszeń budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego

Podstawa prawna

Art. 29 i 30 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.

Wymagane dokumenty

  • zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego (B-2)
  • cztery egzemplarze projektu budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami wymaganymi przepisami szczególnymi oraz zaświadczeniem, o którym mowa w art. 12 ust. 7 ustawy – Prawo budowlane aktualnym na dziań opracowania projektu,
  • oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (B-3),
  • decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • specjalistyczną opinię, o której mowa w art. 33 ust. 3 ustawy - Prawo budowlane,
  • postanowienie o uzgodnieniu, z właściwym organem administracji architektoniczno-budowlanej, projektowanych rozwiązań w zakresie, o którym mowa w art. 33 ust. 2 pkt 4 ustawy – Prawo budowlane,
  • upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy.
  • w przypadku składania wniosku przez więcej niż jednego inwestora lub dla inwestycji obejmujących więcej niż jedną działkę należy dołączyć Informacje uzupełniające do wniosku o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę, zgłoszenia budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego oraz oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (B-4)


Informacje dodatkowe

Termin załatwienia sprawy: do 30 dni od daty zgłoszenia.
Zgłoszenia budowy / rozbiórki / wykonania robót budowlanych należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót .Do ich wykonania można przystąpić, jeśli w terminie 30 dni od doręczenia zgłoszenia właściwy organ nie wniesie, w drodze decyzji, sprzeciwu i nie później niż po upływie 3 lat od określonego w zgłoszeniu terminu ich rozpoczęcia.
Wnioski można składać w siedzibie Starostwa Powiatowego w Pabianicach przy ul. Piłsudskiego 2 w pok. nr 100a wejście C I piętro – w sprawach dot. terenu miasta Pabianic, gmin: Pabianice, Dłutów, Dobroń, Ksawerów, telefon nr 225–40–00 wew. 147 oraz w Punkcie Przyjęć Starostwa Powiatowego w Pabianicach Wydział Architektury i Budownictwa w Konstantynowie Łódzkim ul. Zgierska 2 budynek Urzędu Miejskiego Konstantynów Łódzki pok. nr 14 I piętro - w sprawach dot. Gminy Miejskiej Konstantynów Łódzki i Gminy Lutomiersk tel. nr 211–61–12.

Tryb odwoławczy

Odwołanie od zgłoszenia ( decyzji sprzeciwu ) do Wojewody Łódzkiego za pośrednictwem Starosty Pabianickiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Odwołanie składa się w siedzibie Starostwa Powiatowego w Pabianicach przy ul. Piłsudskiego 2 w pok. nr 100a wejście C I piętro – w sprawach dot. terenu miasta Pabianic, gmin : Pabianice, Dłutów, Dobroń, Ksawerów, telefon nr 225–40–00 wew. 147 oraz w Punkcie Przyjęć Starostwa Powiatowego w Pabianicach Wydział Architektury i Budownictwa w Konstantynowie Łódzkim ul. Zgierska 2 budynek Urzędu Miejskiego Konstantynów Łódzki pok. nr 14 I piętro - w sprawach dot. Gminy Miejskiej Konstantynów Łódzki i Gminy Lutomiersk tel. Nr 211–61–12.
Odwołania i załączniki do odwołań są zwolnione od opłat skarbowych.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
1proc.jpg a375c4067ba61c89ec51c0dfef813b8e
kolejka big2.jpg 751c49f5c254cdc6b25806fd227ef3bc
baner_prawko1.jpg b0ad5fa37cf35e3e6be83f4f61a85e9c
baner_dowod1.jpg 6309e709efc84ac32849fe4701b61c36
ban-1.png 1646a8d96e3285ac1cce05f521041107
ban-2.png e18c77a1933d7209475faf08398d5108
ban-5.png 8efbde0295c37634de847c13a6ebb089
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png b993f7ece5bf14c19e0eb1e867b1cb32