Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-5.jpg 61fae1fbd8ec4d3ff8074b7870e8baa7
Gminy Powiatu Pabianickiego
OW-041. Uzyskanie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych Powiatu Pabianickiego.
Opublikowano: 24.08.2015, Concept INTERMEDIA

OW 041

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
w Wydziale Oświaty i Wychowania
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Uzyskanie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych 

Podstawa prawna

  • art. 168 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910 z późn. zm.)


Wymagane dokumenty 

Wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Powiat Pabianicki dokonywany jest w Wydziale Oświaty i Wychowania Starostwa Powiatowego w Pabianicach na podstawie pisemnego zgłoszenia (Załącznik nr 1).

Do zgłoszenia należy dołączyć następującą dokumentację:

  1. Załącznik nr 2 - informacja o warunkach lokalowych zapewniających:
    • możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno – wychowawczych,
    • realizację innych zadań statutowych,
    • w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,
    • bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, spełniające wymagania określone w przepisach w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, przepisach o ochronie środowiska, przepisach o Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przepisach techniczno – budowlanych i przepisach o ochronie przeciwpożarowej.
  2. Statut szkoły lub placówki;
  3. Załącznik nr 3 - Wykaz kadry kierowniczej - dane dotyczące kwalifikacji pracowników   pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce (bez kserokopii świadectw i dyplomów);
  4. Załącznik nr 4 - Zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe - w przypadku szkoły ponadpodstawowej, której z dniem rozpoczęcia działalności mają być nadane uprawnienia szkoły publicznej;
  5. Załącznik nr 5 - Dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej;
  6. Dokumenty potwierdzające formę organizacyjno - prawną organu prowadzącego:
    • odpis z Krajowego Rejestru Sądowego w przypadku osoby prawnej,
    • kopia dokumentu tożsamości w przypadku osoby fizycznej;
  7. Pozytywną opinię kuratora oświaty w przypadku szkoły, której z dniem rozpoczęcia działalności mają być nadane uprawnienia szkoły publicznej;
  8. Pozytywną opinię ministra właściwego do spraw zdrowia o spełnieniu wymagań określonych w art. 14 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe, w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie w zawodach, dla których zgodnie z klasyfikacją szkolnictwa zawodowego, o której mowa w art. 46 ust. 1, ministrem właściwym jest minister właściwy do spraw zdrowia;
  9. Pozytywną opinię właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, o której mowa w art. 168 ust. 4 pkt. 3 lit. d ustawy Prawo oświatowe;
  10. Pozytywną opinię komendanta powiatowego Państwowej Straży Pożarnej, o której mowa w art. 168 ust. 4 pkt. 3 lit. d ustawy Prawo oświatowe;
  11. Dokumenty poświadczające dysponowanie odpowiednimi pomieszczeniami (umowa najmu lub inny tytuł prawny do zajmowania lokalu wraz z oznaczeniem sal, w których odbywać się będą zajęcia).


Opłaty: 

Bez opłat 

Informacje dodatkowe: 
Wpis do ewidencji dokonywany jest w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia oraz z urzędu doręczane jest zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji, a kopia zaświadczenia przekazywana jest właściwemu kuratorowi oświaty oraz organowi podatkowemu.

Osoba prowadząca szkołę lub placówkę jest obowiązana zgłosić w ciągu 14 dni zmiany w danych zawartych w zgłoszeniu, powstałe po wpisie do ewidencji.

Sprawa załatwiana w Wydziale Oświaty i Wychowania - Budynek C, pokój 109, tel. 225 40 32.

Starosta Pabianicki wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji, jeżeli:

  • zgłoszenie nie zawiera wymaganych danych i mimo wezwania nie zostało uzupełnione albo poprawione w wyznaczonym terminie,
  • statut szkoły lub placówki jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony.

Tryb odwoławczy:

Od decyzji o odmowie wpisu do ewidencji lub o wykreśleniu wpisu do ewidencji odwołanie wnosi się do kuratora oświaty za pośrednictwem organu, który wydał decyzję odmowną.

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg 4958eda3379d6eb1b001c1d510ae6acf
fb1.png 03262b61c45bb78ee9722c84619f47a0
z życia powiatu 555.jpg c9febe771985d69e359d8354272d6f17
kolejka big2.jpg be8518a8441aced5ffc17159918fccc1
baner_prawko1.jpg 93ee8803a4297835a34f83b3a54fbc28
baner_dowod1.jpg aea06f86b1d3a1f64e474c8430b843d2
opp23.png 49717e90f9f4481dcfed3cdbae8badbd
ban_npp.png a653784a3136a222afd2d5eb7bde1c63
ban-2.png 9d291f3fceb31cfd12a250b52591e80c
cyfrowy_powiat.jpg d31358baac0a827af8209fcf7debfc5a
dla Ukrainy 1.png b33ebd1ead9d37079c6599f74e9bfe88
ochrona_powietrza.png 3e4c2a11b2b42b4bd236d3b259c9d12a
fundusze_celowe.png eb7e89097de7b85afc53f049387b7ae2
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 436e292e1fe2042f1fc913831e922885