Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-5.jpg 736bc5de626f8734485200c4f5cff1ce
Gminy Powiatu Pabianickiego
OŚ-07 5 1. Wydawanie zezwoleń na przetwarzanie odpadów
Opublikowano: 24.08.2015, Concept INTERMEDIA

OS 07 5 1

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Wydawanie zezwoleń na przetwarzanie odpadów 

Podstawy prawne 

  • art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 21)
  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2014 r. poz. 1923),

Wymagane dokumenty 

Zezwolenie na prowadzenie przetwarzania odpadów wydaje się na wniosek, który powinien zawierać:

  1. numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany
  2. wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania,
  3. określenie masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu i powstających w wyniku przetwarzania w okresie roku,
  4. oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów,
  5. wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów,
  6. szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania zgodnie z załącznikiem nr 1 i 2 do ustawy, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach – także godzinowej mocy przerobowej,
  7. przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska,
  8. oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów,
  9. opis czynności podejmowanych przez w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem,
  10. opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona,
  11. informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów

W przypadku, gdy określenie rodzajów odpadów jest niewystarczające do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla życia lub zdrowia ludzi oraz dla środowiska, właściwy organ może wezwać wnioskodawcę do podania podstawowego składu chemicznego i właściwości odpadów. 

Do wniosków, o których mowa w ust. 1 i 2, dołącza się decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana. 

Starosta odmawia wydania zezwolenia przetwarzanie odpadów, jeżeli zamierzony sposób gospodarki odpadami:

  • mógłby powodować zagrożenia dla zdrowia, życia ludzi lub dla środowiska,
  • jest niezgodny z planami gospodarki odpadami,
  • jest niezgodny z przepisami prawa miejscowego.


Wytwórca odpadów, który prowadzi przetwarzanie lub zbieranie odpadów, jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na prowadzenie tej działalności, jeżeli posiada pozwolenie na wytwarzanie odpadów, a we wniosku o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględnił odpowiednio wymagania przewidziane dla wniosku o wydanie zezwolenia na przetwarzanie lub zbierania odpadów. 

Tryb odwoławczy: 

Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Starosty Pabianickiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. 

Opłaty: 

Za wydanie zezwolenia opłatę w wysokości 616 zł należy wnieść 
na konto depozytowe Starostwa Powiatowego w Pabianicach: 
Bank PKO BP 55 10203437 0000110200788109 
lub uiścić w siedzibie Starostwa Powiatowego w Pabianicach



Informacje dodatkowe: 

  1. Wniosek należy złożyć w 1 egzemplarzu.
  2. Do wniosku należy dołączyć tytuł prawny do terenu, na którym magazynowane będą odpady.
  3. Sprawa załatwiana jest w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Partyzancka 56 w Pabianicach. Wnioski należy składać w sekretariacie Wydziału, pokój nr 6.
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
Załączniki:
starostwo_tv.jpg 6d490e066b6cd25b90462ddd759f7b64
fb1.png c9cb622c1c084b1e40bb38459f3acb38
z życia powiatu 555.jpg ee1c581c66f9971cf9a4fce388df8553
kolejka big2.jpg a7c415a2bebcf43e235faa93d20e7cab
baner_prawko1.jpg bc9ddd1a841b4781b0ebb686bc594e73
baner_dowod1.jpg a49dc942143ba1ddbb33e22bbc7bdae8
opp23.png b68089b9ea70b9e70f3d4436aa02a50f
ban_npp.png e79d2fb95659d36efb233a513df51283
ban-2.png d7d301c6c5bf63392e458a1f7ca96244
cyfrowy_powiat.jpg 0ddd5dae224c167f9b70fee2ba254d3d
dla Ukrainy 1.png 6570ff7524df2321b7e93f80a27eefcc
ochrona_powietrza.png f861e24cb49631c3f42fcc20830b9af2
fundusze_celowe.png 4cb46964837636594268b67902523921
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 5520485cc908d40f207080e2e8d3f432