Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
3.jpg 95ca77355de8dddd2120ee6c23053b85
Gminy Powiatu Pabianickiego
OŚ-07 5 1. Wydawanie zezwoleń na przetwarzanie odpadów
Opublikowano: 24.08.2015, Concept INTERMEDIA

OS 07 5 1

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Wydawanie zezwoleń na przetwarzanie odpadów 

Podstawy prawne 

  • art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 21)
  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 29 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. 2014 r. poz. 1923),

Wymagane dokumenty 

Zezwolenie na prowadzenie przetwarzania odpadów wydaje się na wniosek, który powinien zawierać:

  1. numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany
  2. wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania,
  3. określenie masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu i powstających w wyniku przetwarzania w okresie roku,
  4. oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów,
  5. wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów,
  6. szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania zgodnie z załącznikiem nr 1 i 2 do ustawy, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach – także godzinowej mocy przerobowej,
  7. przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska,
  8. oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów,
  9. opis czynności podejmowanych przez w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem,
  10. opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona,
  11. informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów

W przypadku, gdy określenie rodzajów odpadów jest niewystarczające do ustalenia zagrożeń, jakie te odpady mogą powodować dla życia lub zdrowia ludzi oraz dla środowiska, właściwy organ może wezwać wnioskodawcę do podania podstawowego składu chemicznego i właściwości odpadów. 

Do wniosków, o których mowa w ust. 1 i 2, dołącza się decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana. 

Starosta odmawia wydania zezwolenia przetwarzanie odpadów, jeżeli zamierzony sposób gospodarki odpadami:

  • mógłby powodować zagrożenia dla zdrowia, życia ludzi lub dla środowiska,
  • jest niezgodny z planami gospodarki odpadami,
  • jest niezgodny z przepisami prawa miejscowego.


Wytwórca odpadów, który prowadzi przetwarzanie lub zbieranie odpadów, jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na prowadzenie tej działalności, jeżeli posiada pozwolenie na wytwarzanie odpadów, a we wniosku o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględnił odpowiednio wymagania przewidziane dla wniosku o wydanie zezwolenia na przetwarzanie lub zbierania odpadów. 

Tryb odwoławczy: 

Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Starosty Pabianickiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. 

Opłaty: 

Za wydanie zezwolenia opłatę w wysokości 616 zł należy wnieść 
na konto depozytowe Starostwa Powiatowego w Pabianicach: 
Bank PKO BP 55 10203437 0000110200788109 
lub uiścić w siedzibie Starostwa Powiatowego w Pabianicach



Informacje dodatkowe: 

  1. Wniosek należy złożyć w 1 egzemplarzu.
  2. Do wniosku należy dołączyć tytuł prawny do terenu, na którym magazynowane będą odpady.
  3. Sprawa załatwiana jest w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Partyzancka 56 w Pabianicach. Wnioski należy składać w sekretariacie Wydziału, pokój nr 6.
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
Załączniki:
starostwo_tv.jpg d08a75c6c978a7d53dcbc1ed904bcba6
fb1.png 49037af9bd1f87177264da50b1711965
z życia powiatu 555.jpg 9931ca153180d35a5ee2aeef58f83bc4
kolejka big2.jpg 3f419af446e5b74cbd44406719a82f56
baner_prawko1.jpg 33c2a89bb1d45efa722c98b82cb34a2a
baner_dowod1.jpg 86a11ad9e25b19022167b52c959d91bd
opp23.png a8d44a82a722028522d9c2308f1a95c3
ban_npp.png f8da0cfadc366ad4300786b575cd2ea5
ban-2.png 7308f234adf5e69d688740dab6b4e308
cyfrowy_powiat.jpg 269d10077dd55816323dd6e5e3417403
dla Ukrainy 1.png ef5f5cd81ee2e61e847930ce9757778e
ochrona_powietrza.png 64ef31129c7f62eeaa7f1caa4345df9a
fundusze_celowe.png ece870a4bba6b9db2b6bada3c8ad07ca
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 485c287c95eecd5c91604fc2b9eeb3fb