Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
1.jpg 2b4c05d1d548e635b076e406f51342ee
Gminy Powiatu Pabianickiego
OŚ-07 4 1. Wydawanie zezwoleń na zbieranie odpadów
Opublikowano: 24.08.2015, Concept INTERMEDIA

OS 07 4 1

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Wydawanie zezwoleń na zbieranie odpadów 

Podstawy prawne 

  • art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 21; ze zm.)
  • rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001 r. 29 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. poz. 1923),
  • ustawa z dnia 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (Dz. U. z 2005 r. nr 25, poz. 202 z późniejszymi zmianami),


Wymagane dokumenty: 

Zezwolenie na zbieranie odpadów wydaje się w drodze decyzji na wniosek, który powinien odpowiednio zawierać:

  • numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany,
  • wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidywanych do zbierania,
  • oznaczenie miejsca zbierania odpadów,
  • wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów,
  • szczegółowy opis stosowanej metody lub metod zbierania odpadów,
  • przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie zbierania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska,
  • oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie zbierania odpadów,
  • opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem
  • opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona,
  • informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów
  • W przypadku punktu zbierania pojazdów do wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów należy dołączyć kopię umowy zawartej z przedsiębiorcą prowadzącym stację demontażu dotyczącą przyjmowania zebranych w punkcie zbierania pojazdów.
  • Starosta odmawia wydania zezwolenia na zbieranie lub transport odpadów, jeżeli zamierzony sposób gospodarki odpadami:
    • mógłby powodować zagrożenia dla zdrowia, życia ludzi lub dla środowiska,
    • jest niezgodny z planami gospodarki odpadami,
    • jest niezgodny z przepisami prawa miejscowego,

Wytwórca odpadów, który prowadzi działalność w zakresie zbierania lub przetwarzania odpadów, jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na prowadzenie tej działalności, jeżeli posiada pozwolenie na wytwarzanie odpadów, a we wniosku o wydanie pozwolenia na wytwarzanie odpadów uwzględnił odpowiednio wymagania przewidziane dla wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów lub przetwarzanie odpadów. 

Posiadacz odpadów, który łącznie prowadzi zbieranie i przetwarzanie odpadów, jest zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na zbieranie lub przetwarzanie odpadów, jeżeli we wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów zawarł wymagania przewidziane dla wniosku o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów. 

Tryb odwoławczy: 

Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za pośrednictwem Starosty Pabianickiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. 

Opłaty:

  • Za wydanie zezwolenia opłatę w wysokości 616 zł należy wnieść na konto depozytowe Starostwa Powiatowego w Pabianicach: Bank PKO BP 55 10203437 0000110200788109 lub uiścić w siedzibie Starostwa Powiatowego w Pabianicach

Informacje dodatkowe: 

  • Do wniosku należy dołączyć tytuł prawny do terenu, na którym magazynowane będą odpady.
  • Sprawa załatwiana jest w Wydziale Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Partyzancka 56 w Pabianicach. Wnioski należy składać w sekretariacie Wydziału, pokój nr 6.
Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
Załączniki:
starostwo_tv.jpg 575ef59b3cc1c1fbb887d46dc7046f4f
fb1.png 314a800fba42f1b6991ce99e641d9fe2
z życia powiatu 555.jpg f5a619bd7900f7f5d82235c1b5f1cd37
kolejka big2.jpg d2f386ad7e4c8e2c2c6e1187b55ebc35
baner_prawko1.jpg a885986dc02d63c9a12351846791de9b
baner_dowod1.jpg 55ce06fb95c311fc5ec63b27a34dd3b1
opp23.png 474df40f2a0b23ef60f12932c92018b6
ban_npp.png e18a95c101366823d5127d00a36b338e
ban-2.png f5392171182b086b72e3af4e4a2c7081
cyfrowy_powiat.jpg 1d0526a86ab166708b02b30203c32e6b
dla Ukrainy 1.png 84257f9b7ba8429efff651a9ffe11344
ochrona_powietrza.png 338ad48a91c6009eb1f686d8bbaa3846
fundusze_celowe.png 02e1b018d637a22b8437140131f7586a
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 2405a89b881de02702254e86ebd5d4c7