Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
naglowek.jpg 67fd8227b15e6e2db4ee8710116d59ad
Gminy Powiatu Pabianickiego
IS-013 - Prowadzenie ewidencji klubów sportowych, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

IS - 013

Karta wydziału 
z wykazem usług świadczonych
Wydziale Infrastruktury Społecznej 
i Spraw Obywatelskich

Starostwa Powiatowego w Pabianicach.

Prowadzenie ewidencji klubów sportowych, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2017, poz. 1463, z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. z 2011, Nr 243, poz. 1449)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257, z późn. zm.).


Wydział dokonuje rejestracji klubów sportowych (w tym uczniowskich klubów sportowych) działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej prowadzi ich ewidencję. 

Rejestracja oraz wykreślenie klubu z ewidencji następuje w drodze decyzji administracyjnej. Za wydanie decyzji pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 10 zł i musi być uiszczona w chwili składania wniosku.

Dokumenty wymagane do rejestracji:

  1. wniosek o wpis do ewidencji,
  2. protokół z zebrania założycielskiego,
  3. lista Założycieli zawierająca:
    • imiona i nazwiska,
    • datę i miejsce urodzenia,
    • miejsce zamieszkania,
    • własnoręczne podpisy,
  4. uchwała o utworzeniu stowarzyszenia,
  5. uchwała w sprawie przyjęcia statutu,
  6. uchwała o wyborze komitetu założycielskiego lub władz klubu,
  7. statut w 2 egzemplarzach,
  8. lista obecności na zebraniu założycielskim,
  9. dowód uiszczenia opłaty skarbowej.


Wykreślenie z ewidencji jest postępowaniem dwuetapowym i wymaga:

  1. złożenia dokumentów z walnego zebrania, na którym podjęto uchwałę o rozwiązaniu klubu i postawieniu go w stan likwidacji tj.:
    • protokół z walnego zebrania lub inny dokument zawierający stwierdzenie quorum do podejmowania uchwał,
    • uchwała o rozwiązaniu,
    • uchwała o odwołaniu zarządu i powołaniu likwidatora,
    • lista obecności.

Do dokumentów można dołączyć ogłoszenie o postawieniu klubu w stan likwidacji celem jego wywieszenia na tablicy Starostwa.

  1. złożenia dokumentów przez likwidatora tj.:
    • wniosku o wykreślenie klubu z ewidencji,
    • sprawozdania finansowego na dzień otwarcia i zamknięcia likwidacji,
    • dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.

Klub sportowy wpisany do ewidencji ma obowiązek powiadamiać Wydział w terminie 14 dni od dnia wprowadzenia zmiany w zakresie następujących informacji:

  • nazwa, siedziba, adres klubu,
  • imiona, nazwiska i funkcje osób wchodzących w skład zarządu i organu kontroli wewnętrznej,
  • zmiana statutu,
  • dane osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych,
  • cel działania,
  • teren działania.


Wydział wydaje zaświadczenia o wpisie do ewidencji klubów sportowych Starosty Pabianickiego. Zaświadczenie wydawane jest na wniosek. Od wniosku pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17 zł

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg 2d531ddf0dcea0b872f53a719a9eb8af
fb1.png ffc10971988723e416f9a5292275ef27
z życia powiatu 555.jpg cfd833c86b2ec375947dbb346d32fa36
kolejka big2.jpg 4c37f2a58afb3f4da3648559ff6cb989
baner_prawko1.jpg 0bda43189d360643e1d5b92a82c46752
baner_dowod1.jpg c9d97aac629323d2b6d69aacab8780a1
opp23.png 090bd491b4bb1da764a743dc1b79fec6
ban_npp.png e3fae7d1bb4c2f29fefd9aea7e90927f
ban-2.png 61172bcdaa0d1cefa88250d39a3a6630
cyfrowy_powiat.jpg e391dbb38c37ee58a54323f590672688
dla Ukrainy 1.png ca1707dfea9afe94568c6de21d59a0ab
ochrona_powietrza.png ddb7db1b427cd723fa7a99576222a7ab
fundusze_celowe.png 644b57723d3e7c0677f309963ac546ec
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 59b4f31f689a57c5f25c23251bdd6f74