Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
naglowek.jpg 4d3d825e892923c587c78a5ba1a38207
Gminy Powiatu Pabianickiego
IS-013 - Prowadzenie ewidencji klubów sportowych, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

IS - 013

Karta wydziału 
z wykazem usług świadczonych
Wydziale Infrastruktury Społecznej 
i Spraw Obywatelskich

Starostwa Powiatowego w Pabianicach.

Prowadzenie ewidencji klubów sportowych, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2017, poz. 1463, z późn. zm.)
  • Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 r. w sprawie ewidencji klubów sportowych (Dz. U. z 2011, Nr 243, poz. 1449)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r., poz. 1257, z późn. zm.).


Wydział dokonuje rejestracji klubów sportowych (w tym uczniowskich klubów sportowych) działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej prowadzi ich ewidencję. 

Rejestracja oraz wykreślenie klubu z ewidencji następuje w drodze decyzji administracyjnej. Za wydanie decyzji pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 10 zł i musi być uiszczona w chwili składania wniosku.

Dokumenty wymagane do rejestracji:

  1. wniosek o wpis do ewidencji,
  2. protokół z zebrania założycielskiego,
  3. lista Założycieli zawierająca:
    • imiona i nazwiska,
    • datę i miejsce urodzenia,
    • miejsce zamieszkania,
    • własnoręczne podpisy,
  4. uchwała o utworzeniu stowarzyszenia,
  5. uchwała w sprawie przyjęcia statutu,
  6. uchwała o wyborze komitetu założycielskiego lub władz klubu,
  7. statut w 2 egzemplarzach,
  8. lista obecności na zebraniu założycielskim,
  9. dowód uiszczenia opłaty skarbowej.


Wykreślenie z ewidencji jest postępowaniem dwuetapowym i wymaga:

  1. złożenia dokumentów z walnego zebrania, na którym podjęto uchwałę o rozwiązaniu klubu i postawieniu go w stan likwidacji tj.:
    • protokół z walnego zebrania lub inny dokument zawierający stwierdzenie quorum do podejmowania uchwał,
    • uchwała o rozwiązaniu,
    • uchwała o odwołaniu zarządu i powołaniu likwidatora,
    • lista obecności.

Do dokumentów można dołączyć ogłoszenie o postawieniu klubu w stan likwidacji celem jego wywieszenia na tablicy Starostwa.

  1. złożenia dokumentów przez likwidatora tj.:
    • wniosku o wykreślenie klubu z ewidencji,
    • sprawozdania finansowego na dzień otwarcia i zamknięcia likwidacji,
    • dowodu uiszczenia opłaty skarbowej.

Klub sportowy wpisany do ewidencji ma obowiązek powiadamiać Wydział w terminie 14 dni od dnia wprowadzenia zmiany w zakresie następujących informacji:

  • nazwa, siedziba, adres klubu,
  • imiona, nazwiska i funkcje osób wchodzących w skład zarządu i organu kontroli wewnętrznej,
  • zmiana statutu,
  • dane osób upoważnionych do zaciągania zobowiązań majątkowych,
  • cel działania,
  • teren działania.


Wydział wydaje zaświadczenia o wpisie do ewidencji klubów sportowych Starosty Pabianickiego. Zaświadczenie wydawane jest na wniosek. Od wniosku pobierana jest opłata skarbowa w wysokości 17 zł

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg 38e10ca60fad7e3ec1878fede16c3ce4
fb1.png aa5e20831b9dbbaff8f44df930cf9876
z życia powiatu 555.jpg 4e28713baea11feaa802c79fc815f8e8
kolejka big2.jpg 3cbe7538ba0bebbafbaf9da4583306c0
baner_prawko1.jpg 485f3f21c1581a507de41acdc48bbe9e
baner_dowod1.jpg a2a110681a74efbf2f114bb69c2e270d
opp23.png 75aa9a8e8dea624002a9dbb3128dc992
ban_npp.png c432411ad35af25748081632a15307b5
ban-2.png b16ec64636f1599a47f63aa2998319a3
cyfrowy_powiat.jpg 15e35fcfc195cbd1b2512c30f2b50b64
dla Ukrainy 1.png d576bfee789cc49b931f6657693661a9
ochrona_powietrza.png f1ea0ba97af661872cafcd6b9fc8e939
fundusze_celowe.png 7653ec8c3ddc28a2081d494ba4b16a66
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 7b38042fca3a1d1fe6ab6c55a7d7a209