Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
naglowek.jpg b523124b145ee3cb135a4ddc2b7c51d0
Gminy Powiatu Pabianickiego
GG-052. aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

GG-052

Karta wydziału
z wykazem podusług świadczonych
w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomości.

Podstawa prawna:

Art. 87 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. 2010 r. Nr 102 poz. 651 z późn. zm.). 

Wymagane dokumenty:

operat szacunkowy, wykonany przez rzeczoznawcę majątkowego, określający wartość nieruchomości. 

Opłaty:

Postępowanie w sprawach z zakresu aktualizacji opłat z tytułu trwałego zarządu zwolnione są z opłaty skarbowej. 

Informacje dodatkowe:

opłatę z tytułu trwałego zarządu nieruchomości, których właścicielem jest Skarb Państwa, wnosi się bez wezwania z góry za dany rok w terminie do dnia 31 marca na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Pabianicach: 

Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S. A.
Oddział w Pabianicach
72 1020 3437 0000 1702 0078 8091


wysokość opłaty rocznej może być aktualizowana nie częściej niż raz w roku, jeżeli wartość nieruchomości ulegnie zmianie. Aktualizacji dokonuje się z urzędu lub na wniosek trwałego zarządcy, na podstawie wartości nieruchomości określonej przez rzeczoznawcę majątkowego,
aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu w stosunku do nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa następuje w formie decyzji Starosty Pabianickiego wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej, 
organem odwoławczym od decyzji Starosty Pabianickiego wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej w sprawach aktualizacji opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa, jest Wojewoda Łódzki,
aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu w stosunku do nieruchomości stanowiących własność Powiatu Pabianickiego następuje w formie decyzji Zarządu Powiatu Pabianickiego, 

organem odwoławczym od decyzji Zarządu Powiatu Pabianickiego w sprawach aktualizacji opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Powiatu Pabianickiego, jest Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Łodzi. 

Sprawa załatwiana w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, wejście C, I piętro, pokój nr 102 (telefon: 42 225 40 58).

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
1proc.jpg 03d26f137652ec6a59e147097e260438
kolejka big2.jpg ea8adfeacbc159016ba44f1c084e2a0b
baner_prawko1.jpg 5f01a85de1e8da8a4710a59eac0785e0
baner_dowod1.jpg 950c0bb6d25cb835f168fb99c283479b
ban-1.png e8a2d72eb6bf9ec4ed5a7bd23d6fe171
ban-2.png 4e14119b47bce30f0419eba9fad3350b
ban_npp.png 038869da2a341cd31de31ac2a851640d
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png a545bdbef84bb5d4aebfce72b3c95c9e