Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-5.jpg 55202b508a8ce7de0ff6fe8ce4f0e3a3
Gminy Powiatu Pabianickiego
GG-011. zwroty wywłaszczonych nieruchomości
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

GG-011

Karta wydziału
z wykazem podusług świadczonych
w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami
Starostwa Powiatowego w Pabianicach



Zwroty wywłaszczonych nieruchomości 

Podstawa prawna:


Art. 136 – 142 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.). 

Wymagane dokumenty: 

  • wniosek o zwrot wywłaszczonej nieruchomości, który powinien zawierać imię i nazwisko, adres wnioskodawcy – byłego właściciela (w przypadku gdy nieruchomość była przedmiotem współwłasności – wniosek musi pochodzić od wszystkich współwłaścicieli!), określenie nieruchomości podlegającej zwrotowi – adres, numer działki, powierzchnia,
  • postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku, gdy z wnioskiem występuje spadkobierca poprzedniego właściciela nieruchomości,
  • tytuł przejęcia nieruchomości przez Skarb Państwa (decyzja o wywłaszczeniu, akt notarialny sprzedaży nieruchomości).

Opłaty:

Postępowanie w sprawie zwrotu wywłaszczonej nieruchomości zwolnione jest z opłaty skarbowej. 

Informacje dodatkowe: 

stosownie do art. 136 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami poprzedni właściciel lub jego spadkobierca może żądać zwrotu wywłaszczonej nieruchomości, jeżeli, stosownie do przepisu art. 137 w/w ustawy, stała się ona zbędna na cel określony w decyzji o wywłaszczeniu, zwrotu nieruchomości można domagać się również w przypadku, gdy nieruchomość została przejęta na rzecz Skarbu Państwa na podstawie innych tytułów prawnych, które w sposób enumeratywny określone są w art. 216 cyt. ustawy, negatywne przesłanki do orzekania o zwrocie określone są w art. 229 w/w ustawy, organem odwoławczym od decyzji o zwrocie wywłaszczonej nieruchomości, wydanej przez Starostę Pabianickiego wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej, jest Wojewoda Łódzki. 

Sprawa załatwiana w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, wejście C, I piętro, pokój nr 103 (telefon: 42 225-40-58). 

Wzór wniosku: GG-0111

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
1proc.jpg bbf4f1413e236a09919d17ecfc5810fa
kolejka big2.jpg feee7286fd7f0009d9286a49e0578928
baner_prawko1.jpg 392e5a3b07978d293b1abaaab6f4f571
baner_dowod1.jpg 3ebf97f02a6013fefbc9c0f65834318a
ban-1.png a9250e4536882f2e8e690dc8204f897b
ban-2.png fdb64dbc5c8ba0f3d0483872fb95a8df
ban_npp.png 97840693d47226c07c1e23ed68673bcb
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png c6e9e0de88c84a9542d0b8ec162cd83f