Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
2.jpg 4718192a2492b90a0e81c90e2704e8c4
Gminy Powiatu Pabianickiego
GG-011. zwroty wywłaszczonych nieruchomości
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

GG-011

Karta wydziału
z wykazem podusług świadczonych
w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami
Starostwa Powiatowego w Pabianicach



Zwroty wywłaszczonych nieruchomości 

Podstawa prawna:


Art. 136 – 142 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.). 

Wymagane dokumenty: 

  • wniosek o zwrot wywłaszczonej nieruchomości, który powinien zawierać imię i nazwisko, adres wnioskodawcy – byłego właściciela (w przypadku gdy nieruchomość była przedmiotem współwłasności – wniosek musi pochodzić od wszystkich współwłaścicieli!), określenie nieruchomości podlegającej zwrotowi – adres, numer działki, powierzchnia,
  • postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku, gdy z wnioskiem występuje spadkobierca poprzedniego właściciela nieruchomości,
  • tytuł przejęcia nieruchomości przez Skarb Państwa (decyzja o wywłaszczeniu, akt notarialny sprzedaży nieruchomości).

Opłaty:

Postępowanie w sprawie zwrotu wywłaszczonej nieruchomości zwolnione jest z opłaty skarbowej. 

Informacje dodatkowe: 

stosownie do art. 136 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami poprzedni właściciel lub jego spadkobierca może żądać zwrotu wywłaszczonej nieruchomości, jeżeli, stosownie do przepisu art. 137 w/w ustawy, stała się ona zbędna na cel określony w decyzji o wywłaszczeniu, zwrotu nieruchomości można domagać się również w przypadku, gdy nieruchomość została przejęta na rzecz Skarbu Państwa na podstawie innych tytułów prawnych, które w sposób enumeratywny określone są w art. 216 cyt. ustawy, negatywne przesłanki do orzekania o zwrocie określone są w art. 229 w/w ustawy, organem odwoławczym od decyzji o zwrocie wywłaszczonej nieruchomości, wydanej przez Starostę Pabianickiego wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej, jest Wojewoda Łódzki. 

Sprawa załatwiana w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, wejście C, I piętro, pokój nr 103 (telefon: 42 225-40-58). 

Wzór wniosku: GG-0111

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg 80b057bdc68c98f58796966e2e4515fa
fb1.png 3990d447d0ed39f213eccf3b3c91e00f
z życia powiatu 555.jpg ccdfd7fcaeb7449ca3ed8c588fccef1e
kolejka big2.jpg bdda26c40c84743562d70b6dacb93909
baner_prawko1.jpg c6f727a25085ac19da585557c5f6b46f
baner_dowod1.jpg 511e6a9217a0c9118accd9809db908a1
opp23.png ef091a83ca8fafcac0d7d540529eb21e
ban_npp.png 1b8e852309bd75cf384e2dd8af16a995
ban-2.png 1382bd09eb06363eaa27ede0c6184c5e
cyfrowy_powiat.jpg 0a80e55f0c6f7e790261630116651b2b
dla Ukrainy 1.png 970861bfcf51b62e5bff264e051fd8d8
ochrona_powietrza.png 61d39f9169ad98a731067c37a4a747dd
fundusze_celowe.png d66d5b057623c88f1bc30a729d7b8149
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 5f4c2618b366a9c885bc626ea287a25f