Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
naglowek.jpg 968373f420f8e01d5022f8cf126f0e74
Gminy Powiatu Pabianickiego
GG-011. zwroty wywłaszczonych nieruchomości
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

GG-011

Karta wydziału
z wykazem podusług świadczonych
w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami
Starostwa Powiatowego w Pabianicach



Zwroty wywłaszczonych nieruchomości 

Podstawa prawna:


Art. 136 – 142 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.). 

Wymagane dokumenty: 

  • wniosek o zwrot wywłaszczonej nieruchomości, który powinien zawierać imię i nazwisko, adres wnioskodawcy – byłego właściciela (w przypadku gdy nieruchomość była przedmiotem współwłasności – wniosek musi pochodzić od wszystkich współwłaścicieli!), określenie nieruchomości podlegającej zwrotowi – adres, numer działki, powierzchnia,
  • postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku, gdy z wnioskiem występuje spadkobierca poprzedniego właściciela nieruchomości,
  • tytuł przejęcia nieruchomości przez Skarb Państwa (decyzja o wywłaszczeniu, akt notarialny sprzedaży nieruchomości).

Opłaty:

Postępowanie w sprawie zwrotu wywłaszczonej nieruchomości zwolnione jest z opłaty skarbowej. 

Informacje dodatkowe: 

stosownie do art. 136 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami poprzedni właściciel lub jego spadkobierca może żądać zwrotu wywłaszczonej nieruchomości, jeżeli, stosownie do przepisu art. 137 w/w ustawy, stała się ona zbędna na cel określony w decyzji o wywłaszczeniu, zwrotu nieruchomości można domagać się również w przypadku, gdy nieruchomość została przejęta na rzecz Skarbu Państwa na podstawie innych tytułów prawnych, które w sposób enumeratywny określone są w art. 216 cyt. ustawy, negatywne przesłanki do orzekania o zwrocie określone są w art. 229 w/w ustawy, organem odwoławczym od decyzji o zwrocie wywłaszczonej nieruchomości, wydanej przez Starostę Pabianickiego wykonującego zadanie z zakresu administracji rządowej, jest Wojewoda Łódzki. 

Sprawa załatwiana w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami, wejście C, I piętro, pokój nr 103 (telefon: 42 225-40-58). 

Wzór wniosku: GG-0111

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
1proc.jpg 053b69116a7e1f4bc8f282ec85bbd9ce
kolejka big2.jpg 45d4144ee6ad321f09c1922ab7ac504e
baner_prawko1.jpg c3e6e51fd73409418055141c0819d591
baner_dowod1.jpg 49fb760d6c8ee16abe1b35d7bac43ad6
ban-1.png 09853932ee92e5b377048d6c92f477e4
ban-2.png d61f9f3a40d130cfac25463df47bae03
ban-5.png 0267a4f5abbcc06af5d3de387288c926
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 61b70b552df050ccdea75aa6164ccdef