Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
3.jpg a85f7a2eeea77189afbde1ee3b885df7
Gminy Powiatu Pabianickiego
DM-014. Zatwierdzanie projektów organizacji ruchu
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

DM 14

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
Wydziale Dróg i Mostów
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Zatwierdzanie projektów organizacji ruchu 

Podstawą do wprowadzenia organizacji ruchu na nowo wybudowanej drodze lub jej zmiany na drodze istniejącej jest zatwierdzenie organizacji ruchu przez organ zarządzający ruchem.

    1. Projekt organizacji ruchu może przedstawić do zatwierdzenia:
      1. zarząd drogi;
      2. organ zarządzający ruchem;
      3. inwestor;
      4. osoba realizująca zamówienie jednostek, o których mowa w pkt 1-3
      5. lub jednostka, o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2017 poz. 784 z późn. zm)

    1. Organ zarządzający ruchem w szczególności:
      1. rozpatruje projekty organizacji ruchu oraz wnioski dotyczące zmian organizacji ruchu;
      2. opracowuje lub zleca do opracowania projekty organizacji ruchu uwzględniające wnioski wynikające z przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu;
      3. zatwierdza organizacje ruchu na podstawie złożonych projektów;
      4. przekazuje zatwierdzone organizacje ruchu do realizacji;
      5. przechowuje projekty organizacji ruchu i prowadzi ich ewidencję;
      6. opiniuje geometrię drogi w projektach budowlanych;
      7. prowadzi kontrolę prawidłowości zastosowania i funkcjonowania znaków drogowych sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu;
      8. współpracuje w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami zarządzającymi ruchem, zarządami dróg i kolei, Policją oraz innymi jednostkami.

    1. Organ sprawujący nadzór nad zarządzaniem ruchem:
      1. dokonuje oceny organizacji ruchu w zakresie:
        • zgodności z obowiązującymi przepisami,
        • bezpieczeństwa ruchu drogowego;
      2. rozstrzyga w sprawach spornych dotyczących istniejącej lub projektowanej organizacji ruchu, biorąc pod uwagę interes ogólnospołeczny oraz konieczność zapewnienia ruchu tranzytowego.

    1. Organy zatwierdzające organizację ruchu:
      1. Organizację ruchu zatwierdza, na podstawie projektu organizacji ruchu, organ zarządzający ruchem właściwy dla danej drogi.
      2. Organizację ruchu na skrzyżowaniu dróg o różnych organach zarządzających ruchem zatwierdza organ zarządzający ruchem właściwy dla drogi wyższej kategorii.
      3. W przypadku zamknięcia drogi dla ruchu lub wprowadzenia na drodze ograniczenia ruchu powodującego konieczność prowadzenia objazdów drogami różnej kategorii, czasową organizację ruchu zatwierdza organ zarządzający ruchem właściwy dla drogi, na której wprowadzono ograniczenia.

    1. Projekt organizacji ruchu powinien zawierać:
      1. plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
      2. plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1 000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2 000 lub szkic bez skali) zawierający:
        • lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
        • parametry geometrii drogi;
      3. program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
      4. zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
      5. opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
      6. przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze; 7) nazwisko i podpis projektanta.

    1. W przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności, organ zarządzający ruchem może dopuścić wprowadzanie zmian organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego zawierającego:
      1. opis techniczny zawierający charakterystykę robót;
      2. powtarzalny schemat umieszczenia na drodze znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
      3. sposób rozmieszczenia i oznakowania pojazdów zabezpieczających lub wykonujących roboty lub czynności wykonywane na drodze; w szczególności dotyczy to robót i czynności przesuwających się wzdłuż drogi.

    1. Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia co najmniej w trzech egzemplarzach. Do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie:
      1. komendanta powiatowego Policji - w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową;
      2. zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt;
      3. organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem, w przypadkach, o których mowa w § 6 ust. 2 i 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2017 poz. 784 z późn. zm).

      Opinia Policji nie jest wymagana w przypadku projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne oraz w przypadku projektu uproszczonego.

    1. Dokumenty niezbędne, które należy złożyć ubiegając się o zatwierdzenie projektu organizacji ruchu.
      1. 1. Wniosek o zatwierdzenie projektu organizacji ruchu (do pobrania ze strony internetowej lub w siedzibie wydziału – budynek B, p. 41)

    1. Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
      1. dołączenia do projektu:
        • profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
        • danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
      2. złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu - stosuje się w szczególności w sytuacji, gdy projekt:
        • dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne zarządy drogi;
        • dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne organy zarządzające ruchem.

    1. Informacje dodatkowe:
      1. Jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o terminie jej wprowadzenia, co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu.
      2. W przypadku uproszczonego projektu organizacji ruchu jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o planowanym rozpoczęciu prac, podając datę, czas i miejsce ich wykonywania, co najmniej na 24 godziny przed ich rozpoczęciem. Organizacja ruchu może być wprowadzona pod warunkiem braku sprzeciwu ze strony organu zarządzającego ruchem.
      3. Jeżeli organizacja ruchu ma charakter stały, organ zarządzający ruchem, w terminie do 14 dni od dnia wprowadzenia organizacji ruchu, przeprowadza kontrolę wykonania zadań technicznych wynikających z realizacji projektu.
      4. Jeżeli w terminie określonym przez zarządcę ruchu, w którym powinna być wprowadzona zatwierdzona organizacja ruchu, brak jest zawiadomienia, o którym mowa w pkt. 1, organ zarządzający ruchem informuje zarząd drogi o utracie ważności zatwierdzonej organizacji ruchu.
      5. Niezależnie od kontroli, o której mowa w pkt. 3, organ zarządzający ruchem przeprowadza co najmniej raz na 6 miesięcy kontrolę prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego umieszczonych na drogach jemu podległych.
      6. W razie stwierdzenia nieprawidłowości organ zarządzający ruchem może żądać od jednostki odpowiedzialnej za utrzymanie w szczególności:
        1. wymiany zniszczonych lub uszkodzonych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
        2. naprawy wadliwie działających urządzeń sygnalizacji świetlnej lub dźwiękowej;
        3. umieszczenia znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu w miejscach zgodnych z zatwierdzoną organizacją ruchu.

    1. Opłaty skarbowe:

      brak



    1. Termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia wniosku z kompletem dokumentów



  1. Podstawa prawna:

    Rozporządzenie ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2017 poz. 784 z późn. zm)

Siedziba wydziału:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
ul. Piłsudskiego 2
budynek B wejście 2
pokój: 41-45

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg 85f954a61ce7f27586eedfd9743c1f96
fb1.png c685c0ef8f7ebd95e138a58a272d4dc6
z życia powiatu 555.jpg 26f3b3b15f3f86899dc884f0a934d431
kolejka big2.jpg 64e7facb056e209d6b6c85807bf55f59
baner_prawko1.jpg 8136e5507736f585f29b786f3f7e6a51
baner_dowod1.jpg 1985a7a1c1c7a0038fea516d2fea1565
opp23.png 5747c75470be4e791d63d463490b7369
ban_npp.png b1840be9c4b9ccd2deec8483eb9517c3
ban-2.png db9988c83b041e8e6a8b23e7e1443d62
cyfrowy_powiat.jpg c1d35a3982d3f1dcbb7dada3b464ada2
dla Ukrainy 1.png 6a31baf5d71f038f51639afd3f757e3c
ochrona_powietrza.png 8ef3b50605af43a4af376011d6d2b55d
fundusze_celowe.png 6f88b90a175c71024ca610eb7f2ee4d6
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 9183e45f6a5e9e488c090b4d28b31617