Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
3.jpg bffb98f7ca8d7c2b8ef24baa5cb30aca
Gminy Powiatu Pabianickiego
DM-014. Zatwierdzanie projektów organizacji ruchu
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

DM 14

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
Wydziale Dróg i Mostów
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Zatwierdzanie projektów organizacji ruchu 

Podstawą do wprowadzenia organizacji ruchu na nowo wybudowanej drodze lub jej zmiany na drodze istniejącej jest zatwierdzenie organizacji ruchu przez organ zarządzający ruchem.

    1. Projekt organizacji ruchu może przedstawić do zatwierdzenia:
      1. zarząd drogi;
      2. organ zarządzający ruchem;
      3. inwestor;
      4. osoba realizująca zamówienie jednostek, o których mowa w pkt 1-3
      5. lub jednostka, o której mowa w § 11 pkt 1-6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2017 poz. 784 z późn. zm)

    1. Organ zarządzający ruchem w szczególności:
      1. rozpatruje projekty organizacji ruchu oraz wnioski dotyczące zmian organizacji ruchu;
      2. opracowuje lub zleca do opracowania projekty organizacji ruchu uwzględniające wnioski wynikające z przeprowadzonych analiz organizacji i bezpieczeństwa ruchu;
      3. zatwierdza organizacje ruchu na podstawie złożonych projektów;
      4. przekazuje zatwierdzone organizacje ruchu do realizacji;
      5. przechowuje projekty organizacji ruchu i prowadzi ich ewidencję;
      6. opiniuje geometrię drogi w projektach budowlanych;
      7. prowadzi kontrolę prawidłowości zastosowania i funkcjonowania znaków drogowych sygnalizacji świetlnej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ich zgodności z zatwierdzoną organizacją ruchu;
      8. współpracuje w zakresie organizacji ruchu i jego bezpieczeństwa z innymi organami zarządzającymi ruchem, zarządami dróg i kolei, Policją oraz innymi jednostkami.

    1. Organ sprawujący nadzór nad zarządzaniem ruchem:
      1. dokonuje oceny organizacji ruchu w zakresie:
        • zgodności z obowiązującymi przepisami,
        • bezpieczeństwa ruchu drogowego;
      2. rozstrzyga w sprawach spornych dotyczących istniejącej lub projektowanej organizacji ruchu, biorąc pod uwagę interes ogólnospołeczny oraz konieczność zapewnienia ruchu tranzytowego.

    1. Organy zatwierdzające organizację ruchu:
      1. Organizację ruchu zatwierdza, na podstawie projektu organizacji ruchu, organ zarządzający ruchem właściwy dla danej drogi.
      2. Organizację ruchu na skrzyżowaniu dróg o różnych organach zarządzających ruchem zatwierdza organ zarządzający ruchem właściwy dla drogi wyższej kategorii.
      3. W przypadku zamknięcia drogi dla ruchu lub wprowadzenia na drodze ograniczenia ruchu powodującego konieczność prowadzenia objazdów drogami różnej kategorii, czasową organizację ruchu zatwierdza organ zarządzający ruchem właściwy dla drogi, na której wprowadzono ograniczenia.

    1. Projekt organizacji ruchu powinien zawierać:
      1. plan orientacyjny w skali od 1:10 000 do 1:25 000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
      2. plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1 000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2 000 lub szkic bez skali) zawierający:
        • lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
        • parametry geometrii drogi;
      3. program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi - w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
      4. zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji - w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
      5. opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym - opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
      6. przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu - w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze; 7) nazwisko i podpis projektanta.

    1. W przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności, organ zarządzający ruchem może dopuścić wprowadzanie zmian organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego zawierającego:
      1. opis techniczny zawierający charakterystykę robót;
      2. powtarzalny schemat umieszczenia na drodze znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
      3. sposób rozmieszczenia i oznakowania pojazdów zabezpieczających lub wykonujących roboty lub czynności wykonywane na drodze; w szczególności dotyczy to robót i czynności przesuwających się wzdłuż drogi.

    1. Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia co najmniej w trzech egzemplarzach. Do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie:
      1. komendanta powiatowego Policji - w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową;
      2. zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt;
      3. organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem, w przypadkach, o których mowa w § 6 ust. 2 i 3 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2017 poz. 784 z późn. zm).

      Opinia Policji nie jest wymagana w przypadku projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne oraz w przypadku projektu uproszczonego.

    1. Dokumenty niezbędne, które należy złożyć ubiegając się o zatwierdzenie projektu organizacji ruchu.
      1. 1. Wniosek o zatwierdzenie projektu organizacji ruchu (do pobrania ze strony internetowej lub w siedzibie wydziału – budynek B, p. 41)

    1. Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
      1. dołączenia do projektu:
        • profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
        • danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
      2. złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu - stosuje się w szczególności w sytuacji, gdy projekt:
        • dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne zarządy drogi;
        • dotyczy dróg zarządzanych przez odrębne organy zarządzające ruchem.

    1. Informacje dodatkowe:
      1. Jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o terminie jej wprowadzenia, co najmniej na 7 dni przed dniem wprowadzenia organizacji ruchu.
      2. W przypadku uproszczonego projektu organizacji ruchu jednostka wprowadzająca organizację ruchu zawiadamia organ zarządzający ruchem, zarząd drogi oraz właściwego komendanta Policji o planowanym rozpoczęciu prac, podając datę, czas i miejsce ich wykonywania, co najmniej na 24 godziny przed ich rozpoczęciem. Organizacja ruchu może być wprowadzona pod warunkiem braku sprzeciwu ze strony organu zarządzającego ruchem.
      3. Jeżeli organizacja ruchu ma charakter stały, organ zarządzający ruchem, w terminie do 14 dni od dnia wprowadzenia organizacji ruchu, przeprowadza kontrolę wykonania zadań technicznych wynikających z realizacji projektu.
      4. Jeżeli w terminie określonym przez zarządcę ruchu, w którym powinna być wprowadzona zatwierdzona organizacja ruchu, brak jest zawiadomienia, o którym mowa w pkt. 1, organ zarządzający ruchem informuje zarząd drogi o utracie ważności zatwierdzonej organizacji ruchu.
      5. Niezależnie od kontroli, o której mowa w pkt. 3, organ zarządzający ruchem przeprowadza co najmniej raz na 6 miesięcy kontrolę prawidłowości zastosowania, wykonania, funkcjonowania i utrzymania wszystkich znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego umieszczonych na drogach jemu podległych.
      6. W razie stwierdzenia nieprawidłowości organ zarządzający ruchem może żądać od jednostki odpowiedzialnej za utrzymanie w szczególności:
        1. wymiany zniszczonych lub uszkodzonych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
        2. naprawy wadliwie działających urządzeń sygnalizacji świetlnej lub dźwiękowej;
        3. umieszczenia znaków drogowych, urządzeń sygnalizacji świetlnej, urządzeń sygnalizacji dźwiękowej oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu w miejscach zgodnych z zatwierdzoną organizacją ruchu.

    1. Opłaty skarbowe:

      brak



    1. Termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia wniosku z kompletem dokumentów



  1. Podstawa prawna:

    Rozporządzenie ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz.U. z 2017 poz. 784 z późn. zm)

Siedziba wydziału:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
ul. Piłsudskiego 2
budynek B wejście 2
pokój: 41-45

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
starostwo_tv.jpg f6bbf6e86b2833c7f0ea561378e9950d
fb1.png 102fb8d6a14e453abe14256f47c63ebc
z życia powiatu 555.jpg 08ed3c280a2b97429f682eee82439337
kolejka big2.jpg 3fafed62289c139f864da3aabc28a67a
baner_prawko1.jpg 7b5e71289dc9b7839bc34f05738f3946
baner_dowod1.jpg e83196ac46782f2bd263fcd9ba18db35
opp23.png 4b29c6d7aff3407c244dfbb1ea34a85f
ban_npp.png f7ac7b129f89bd62bd86953c111f14a8
ban-2.png 3eacea01d1670954cccc99e15deaf0b4
cyfrowy_powiat.jpg 06a34393549cd7790280d24d8536711b
dla Ukrainy 1.png 452dece929212e02fbbfda201c18e58d
ochrona_powietrza.png 4545b9d4ba708a1e257240435c76dcef
fundusze_celowe.png f1987bd2607c096f7fb67e9cc0f9fe22
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015 Deklaracja dostępności
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 16:30
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 8281ad393db6b701571a33185414f760