DM-09. Decyzja na zajęcie pasa drogowego (lokalizacja obiektów handlowych i innych obiektów trwale związanych z gruntem)
Opublikowano:
20.08.2015,
Concept INTERMEDIAConcept INTERMEDIA
Wodociągowa 18a
Toruń
+48 56 649 4321
pomoc@concept.net.pl
DM 09
Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
w Wydziale Dróg i Mostów
Starostwa Powiatowego w Pabianicach
Decyzja na zajęcie pasa drogowego (lokalizacja obiektów handlowych i innych obiektów trwale związanych z gruntem)
- Dokumenty niezbędne, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji:
- wniosek na zajęcie pasa drogowego (do pobrania ze strony internetowej lub w siedzibie wydziału - budynek B, p. 41)
- szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1000 lub 1:500, z określeniem miejsca lokalizacji kiosku lub obiektu trwale związanego z gruntem wraz z podaniem planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego;
- oświadczenie o posiadaniu ważnego pozwolenia na budowę obiektu umieszczonego w pasie drogowym (w treści wniosku na zajęcie pasa drogowego);
- kserokopia aktualnego wypisu z ewidencji działalności gospodarczej lub kserokopia aktualnego wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego;
- pełnomocnictwo (jeżeli wniosku nie składa inwestor, a osoba przez niego upoważniona) wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty skarbowej w kwocie 17 zł – płatne w kasie Starostwa Powiatowego w Pabianicach lub na konto bankowe PKO BP SA Oddział w Pabianicach nr 55 1020 3437 0000 1102 0078 8109.
W przypadku kontynuacji lokalizacji kiosku lub obiektu trwale związanego z gruntem należy złożyć wniosek na 14 dni przed upływem terminu zajęcia pasa drogowego, wynikającego z dotychczasowej decyzji.
Wykaz niezbędnych dokumentów, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji na zajęcie pasa drogowego został przygotowany w oparciu o Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielania zezwoleń na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2016 r. poz. 1264).
- Opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego:
- przy zajęciu poza terenem zabudowanym - 0,15 zł
- przy zajęciu w terenie zabudowanym:
- w miejscowości powyżej 40 tysięcy do 100 tysięcy mieszkańców - 0,20 zł
- w miejscowości do 40 tysięcy mieszkańców - 0,15 zł
Stawki opłat za zajęcie pasa drogowego zostały przygotowane na podstawie Uchwały Nr LXXV/345/06 Rady Powiatu Pabianickiego z dnia 27 lipca 2006 r. w sprawie stawek opłat za zajmowanie pasa drogowego dróg powiatowych na cele niezwiązane z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego.
- Kara w przypadku zajęcia pasa drogowego:
- bez zezwolenia zarządcy drogi
- z przekroczeniem terminu zajęcia określonego w zezwoleniu zarządy drogi
- o powierzchni większej niż określona w zezwoleniu zarządcy drogi
stawka zajęcia za 1 dzień x 10*
*opłata karna na podst. Art. 40 ust. 12 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r., poz. 470 z późn. zm.)
- Opłaty skarbowe:
brak
- Termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia wniosku z kompletem dokumentów
zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.)
Wniosek winien złożyć inwestor lub inna osoba działająca na podstawie właściwego pełnomocnictwa udzielonego przez inwestora.
Stosowanie do postanowień art. 127 § 1, § 2 oraz art. 129 § 1, § 2 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.) od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządu Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
Siedziba wydziału:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
ul. Piłsudskiego 2
budynek B wejście 2
pokój: 41-45
Poprzednia
Następna
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się