Szablon S@M 3 - www.nowa.powiat.pabianice.pl

top news port mapa info mstr galp
ban-4.jpg e7fe1936f82b190aac704d69101cd9c5
Gminy Powiatu Pabianickiego
DM-011. Decyzja wyrażająca zgodę na lokalizację zjazdu w pasie drogowym i określająca parametry techniczne zjazdu
Opublikowano: 20.08.2015, Concept INTERMEDIA

DM 11

Karta wydziału
ze szczegółowym opisem podusługi świadczonej
Wydziale Dróg i Mostów
Starostwa Powiatowego w Pabianicach


Zezwolenie na lokalizację zjazdu indywidualnego / publicznego / przebudowę istniejącego zjazdu 

Omawiana decyzja jest niezbędna do uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych zgodnie z Ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. 2013 r. poz. 1409).

    1. Dokumenty niezbędne, które należy złożyć ubiegając się o wydanie decyzji:
      1. wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu indywidualnego / publicznego / przebudowę istniejącego zjazdu (do pobrania ze strony internetowej lub w siedzibie wydziału – budynek B, p. 41 )
      2. załącznik o przetwarzaniu danych osobowych (do pobrania ze strony internetowej lub w siedzibie wydziału -; budynek B, p. 41)
      3. szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:1.000 lub 1:500 z zaznaczeniem lokalizacji zjazdu wraz ze zwymiarowaniem od granicy działki – 1 egz.
      4. wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub ważną decyzję o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu lub ważną decyzję o lokalizacji celu publicznego– 1 egz.
      5. kopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości lub aktualny wypis z ewidencji gruntów dla działki objętej wnioskiem– 1 egz.
      6. oryginał pełnomocnictwa, jeżeli wniosku nie składa inwestor, a osoba przez niego upoważniona wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej z tytułu tego pełnomocnictwa w wysokości 17,00 zł na konto 55 1020 3437 0000 1102 0078 8109 zgodnie z częścią IV załącznika do Ustawy o opłacie skarbowej (Dz. U. 2012 r., poz. 1282) – dotyczy również współwłaścicieli nieruchomości, jeżeli jeden z nich składa wniosek w imieniu wszystkich

    1. Opłaty skarbowe:

      za wydanie decyzji w przypadku zjazdu publicznego – 82 zł 

      Na podstawie załącznika do Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2012 r. poz. 1282 z póżn. zm.) – cz. III, ust. 44 pkt. 2 

      w przypadku pełnomocnictwa – 17,00 zł 

      Na podstawie załącznika do Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2012 r., poz. 1282 z póżń. Zm.)



    1. Sposób załatwiania sprawy:

      Zezwolenie lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej (art. 29 ust. 1, ust. 4 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. 2013 r. poz. 260)



    1. Termin załatwienia sprawy: do 30 dni od dnia złożenia wniosku z kompletem dokumentów

      zgodnie z Ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2013 r. poz. 267 z póżn. zm.)



    1. Podstawa prawna:

      Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. 2015 r. poz. 460)



  1. Informacje dodatkowe:
      Ważność decyzji o zezwoleniu na lokalizację zjazdu wygasa, jeżeli w ciągu 3 lat od dnia jej wydania zjazd nie został wybudowany
    1. Omawiana decyzja nie upoważnia do rozpoczęcia robót budowlanych (patrz: Zajęcie pasa drogowego)
    2. W przypadku budowy lub przebudowy zjazdu bez zezwolenia zarządcy drogi lub o powierzchni większej niż określona w zatwierdzonym projekcie budowlanym zjazdu zostanie w drodze decyzji administracyjnej wymierzona kara pieniężna na podst. art. 29a ust. 1 Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. 2013 r. poz. 260)
Wniosek winien złożyć inwestor lub inna osoba działająca na podstawie właściwego pełnomocnictwa udzielonego przez inwestora.



Stosownie do postanowień art. 127 § 1, § 2 oraz art. 129 § 1, § 2 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. 2013 r. poz. 267) od wydanej decyzji służy stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi za naszym pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. 

Siedziba wydziału:
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
ul. Piłsudskiego 2
budynek B wejście 2
pokój: 41 i 44

Wyślij link mailem
Pdf
Drukuj
Powrót
Wypowiedz się
kolejka big2.jpg 9e7dde5e01d68ce50914dd3e2f48edad
baner_prawko1.jpg 01132b80d2533f5ef5a955a17944743a
baner_dowod1.jpg c61ac651fd4b377a10e38b62fa4eca63
ban-1.png 10ef71690702174aa0e88154e57184f6
ban-2.png 3047c9a844768227c30a8246c8b1cddf
ban-5.png 4312dfa9883d6a3aa9ee07a65edc7e33
Starostwo Powiatowe w Pabianicach
95-200 Pabianice, ul. Piłsudskiego 2 tel.: (42) 225-40-00 / fax: (42) 215-91-66 powiat@powiat.pabianice.pl Archiwum portalu 2008-2015
Godziny pracy Urzędu:
Poniedziałek: 8:00 - 16:00
Wtorek: 8:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 16:00
Czwartek: 8:00 - 16:00
Piątek: 8:00 - 15:00
Obsługa w Wydziale Komunikacji i Transportu:
Poniedziałek: 8:00 - 15:00
Wtorek: 9:00 - 17:00
Środa: 8:00 - 15:00
Czwartek: 8:00 - 15:00
Piątek: 8:00 - 14:30
kolejka.png 5eecdea87a857fd9d19f65333eff0ab4